כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגר"ע יוסף נגד נתניהו: "שרי שיכון ישבו בבית ושתו נרגילה"

הגר"ע יוסף תקף בשיעורו השבועי את כוונת ראש הממשלה לקחת את משרד השיכון מידי ש"ס • "השר אטיאס לא נח כל היום. עבד כל הזמן. בנה שיכונים" • להאזנה

הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון
הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון



בשיעורו השבועי במוצאי-שבת, תקף נשיא מועצת החכמים של ש"ס את ראש הממשלה.

הרקע למתקפה היו ההצהרות שהשמיע בנימין נתניהו במהלך הימים האחרונים, ובמיוחד בראיונות שודרו במוצ"ש, על כוונתו לקחת את משרדי המפתח, וביניהם גם את משרד השיכון, מידיהן של מפלגות סקטוריאליות - ולהעבירם לידי מפלגת השלטון.

ראש הממשלה הבהיר במוצאי-שבת באופן פומבי כי תיק השיכון יהיה במממשלה הבאה בידי הליכוד-ביתנו ולא בידי ש"ס. בראיונות שהעניק לשלושת ערוצי הטלוויזיה הסביר נתניהו כי יש לו 'חשבון פתוח' עם הביורוקרטיה של הדיור: "אני מתכוון להשאיר אצלי את משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל, כי אני מתכוון לעשות למחירי הדיור את מה שעשינו בשוק הסלולר".

נתניהו גם אישר ששותפו אביגדור ליברמן מעוניין לשמור בידי הליכוד ביתנו את תיק הפנים: "ליברמן דיבר איתי על הפנים. שמעתי את זה. אני שוקל את הדבר", אמר נתניהו בראיון לערוץ הראשון.

דברי הגר"ע יוסף • להאזנה:



יש אומרים, כי מדובר בספין בחירות בלבד, שנועד לרצות את מי שכועסים על השתלטות ש"ס על משרדים בכירים, וכי אחרי הבחירות יתנער נתניהו מאמירותיו.

כך או כך, הערב תקף הגר"ע יוסף את נתניהו על כוונתו ושאל: "מי כואב ליבו על העניים החלשים והמרודים? ביבי רוצה לקצץ יותר מעשרה מיליארד מכל המשרדים!"

הגר"ע הוסיף: "עיניהם נתנוו בנו, רוצים לקחת מאיתנו את משרד השיכון... מה לא עשה אטיאס למען החלשים. גם הספרדים וגם האשכנזים. כל השרים הקודמים היו יושבים בבית ושתו נרגילה. אבל השר שלנו אטיאס לא כן עשה. עשה למען החלשים. לכן רבותי מי שאוהב את הקב"ה, מי שאוהב את העניים, יילך בדרכי הקב"ה שאוהב את העניים, ילך בדרכיו וייטיב לעניים לחיזוק התורה".

התמליל המלא של דברי הגר"ע יוסף בשיעורו:

"רבותיי, אנחנו יש לנו תנועת ש"ס, התנועה היחידה של ספרדים ראשי תיבות ש"ס של ספרדים, אין לנו מפלגות אחרות, אנחנו יחידים הספרדים.

"כל מי שהוא ספרדי אוהב את הקב"ה. כולנו ברוך ה' אוהבי מסורת, אוהבי תורה, אין לנו חילונים. החילוניים שלנו גם מאמינים בתורה. כשהייתי הולך לשמחת תורה לבית כנסת, ראיתי חילוניים באים ושמים כיפה לבנה על ראשם, ואומרים 'כפרה עלייך התורה כפרה עלייך'. זה הספרדים שלנו. אין חילונים, כולם אוהבים את התורה.

"ועכשיו לדאבוננו עיניהם נתנו בנו לבטל את השחרור של בני הישיבות ולגייס אותם.

"מי כואב לו פה אם לא אנו, מי כואב לו על העניים והחלשים, הוא רוצה לקצץ ועוד לקצץ, הוא רוצה לקצץ למעלה מעשרה מיליארד.

"משרד הפנים נותן הנחות בארנונה וברישיונות, וכל זה היה עושה שר שלנו שהוא ספרדי משלנו. רוצים לקחת את כבשת הרש מאיתנו. רוצה לקחת את משרד השיכון מאיתנו. תמיד היו יושבים השרים ולא עושים כלום, יושבים בבית ושותים נרגילה. עכשיו השר שלנו לא נח כל היום, עבד כל הזמן, בנה שיכונים, כאן בנה 5000 דירות ועוד, זה היה ספרדי משלנו.

"כואב הדבר על מה שעושים לעניים והחלשים שהם מהספרדים שלנו, שוועת עניים אתה תשמע, מי שאוהב את הקב"ה יילך בדרכיו ויחזק את העניים. חובת השעה ביותר בהירות לחזק את התורה, ועם לא אני שאגיד לכם את הדברים איך יידעו.

"בזמן דבורה הנביאה הייתה שופטת את ישראל, באו להילחם עם סיסרא שהיה לו צבא אדיר 900 רכב ברזל - טנקים, ולעם ישראל אפילו לא אחד, ורצה להילחם עימו, איך תילחם, במה? רוסיה לא הייתה וכן ארה"ב. התפללה לקב"ה. מה שעה הקב"ה? פנה לכוכבים הכוכבים ממסילותם ירדו למטה ויחממו את האוויר שיהיה חום חמסין, וכך חיילי סיסרא היה להם חם ובוער, ולקחו רשות מסיסרא והלכו לרחוץ בנהר, בנהר עשה ה' מערבולת וטבעו כולם.

"הייה כוכב אחד שליט שאהב את סיסרא ולא רצה לרדת ממסילתו, מה עשו לו, חרם, אורו ארור אמר ה' צבאות כי לא בא לעזרת ה' בגיבורים. כולם עזרו והוא לא עזר, עשו לו נידוי, החרימו אותו. כך גם כן מי שלא הולך לבחור - ואני לא מדבר על מי שח"ו בוחר לחילוניים, אלא אפילו שלא מצביע, על כל אחד לבוא לעזרת ה' בגיבורים, וכל אחד יהיה שרי עשרות".
בחירות הרב עובדיה יוסף ש''ס אריאל אטיאס משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד