כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"'זהו ארון יפה מאוד", אמר הגר"ח קנייבסקי

ביום שישי הוכנס אל בית הגר"ח קנייבסקי ארון קודש מפואר • במעמד 'חנוכת ארון הקודש' לא הסתיר הגר"ח את קורת רוחו וחילק 'לחיים' • ומדוע נזקקו לארון חדש?

הגר"ח קנייבסקי. צילום: ארכיון
הגר"ח קנייבסקי. צילום: ארכיון



ביום שישי האחרון הוכנס לביתו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק, במעמד מרגש ומיוחד, ארון קודש חדש ומפואר, שתרם הנדיב הרב דוד מרגלית, יו"ר הוועד העולמי של חסידי מאקווא.

עד כה היה בביתו של הגר"ח ארון קודש בו היה מקום לספר תורה בודד בלבד. לפני שבועות ספורים, הוכנס למקום ספר תורה חדש, בנוסף לוותיק שכבר שכן בו. שני הספרים נאלצו לשכון בצפיפות שאיננה יאה לכבודה של תורה.

הרב מרגלית, שנכח במקום והבחין במצוקה עליה דברו אנשי הבית, החליט להירתם ולתרום ארון קודש גדול יותר, לעילוי נשמת אמו ע"ה. הארון הוזמן אצל נגר פרטי, שגילף ועיצב אותו ברוב פאר והדר.

הארון מיוצר משני מפלסים. כאשר העליון נועד לספרי תורה, והקומה התחתונה לספרי נביאים.

בערב שבת הגיע הארון החדש אל בית הגר"ח, ובמקום נערך מעמד 'חנוכת ארון הקודש', בהשתתפות התורם הרב דוד מרגלית ובני משפחתו וקהל רב שגדש את הבית.

הגר"ח הביע את התרגשותו הרבה, וציין כי יש בכך משום 'זה קלי ואנווהו', וכי זהו כבוד התורה לשבץ את ספרי התורה במקום מרווח ונח כיאה. הגר"ח בחן את מראה הארון, ולא הסתיר את קורת רוחו מהעיצוב המרשים: 'זהו ארון יפה מאוד', אמר לבני הבית ולתורם.

במעמד ה'לחיים' שנערך במקום, מזג הגר"ח מהיין המיוחד שנועד למעמדים תורניים למשתתפים הרבים והאציל מברכותיו על התורם ומשפחתו.

בתום המעמד, הוצע לתורם לקחת את ארון הקודש הישן, תמורת החדש, אך בשלב זה נותר הארון עדייו בבית הגר"ח.
הרב חיים קנייבסקי ספר תורה ארון קודש דוד מרגלית לחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד