ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

האדמו"ר התרגש: קרא בספר תורה של ה'דברי חיים'

האדמו"ר מויזניץ השוהה בניו-יורק עלה וקרא בספר תורה של זקנו בעל ה'דברי חיים' • האדמו"ר התרגש, יצא בריקוד וערך 'לחיים טיש' • ומה אמר על אגו"י של אמריקה?

האדמו"ר מויז'ניץ וספר התורה של ה'דברי חיים' . צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מויז'ניץ וספר התורה של ה'דברי חיים' . צילום: בחדרי חרדים



בשבוע האחרון, נערכה קבלת פנים על ידי תנועת אגודת ישראל באמריקה, לכבודו של האדמו"ר מויז'ניץ המבקר בארה"ב, לרגל חגיגות הבר מצוה לנכדיו התאומים.

האדמו"ר מתח במהלך הדברים שנשא, ביקורת סמויה על אלו המתייחסים לאגודת ישראל של ימינו כגוף פוליטי ותו לא.

"אגודת ישראל הוקמה כתנועה קדושה להצלת הדורות, אותה הקימו גדולי ישראל ארזי הלבנון מכל החוגים, חסידים וליטאים ביניהם זקני הרה"ק האהבת ישראל מויז'ניץ זי"ע, היא איננה גוף פוליטי בלבד, כמו שיש מי שנוטים לחשוב בימינו".

האדמו"ר, הפליג בשבחה של אגודת ישראל באמריקה שעושה גדולות ונצורות ומקדשת שם שמים. שיבח אותה על עשרות סיומי הש"ס שארגנה ואשר בהם השתתפו למעלה ממיליון איש בכל רחבי העולם.

"היהדות פורחת בריכוזים החרדיים ואגודת ישראל באמריקה היא זו שעושה הרבה למענם". האדמו"ר עודד וחיזק את אנשי אגודת ישראל, לפעול אף במקומות המרוחקים ולהגיע לכל פינה.

בתום קבלת הפנים, הוזמן האדמו"ר לוועידת אגודת ישראל שתתקיים במוצאי השבת הקרובה. האדמו"ר התנה השתתפותו בכך, שלא ישא דברים.

'אני מענדיל הגר זכיתי"

ביום חמישי האחרון, הגיע האדמו"ר להתפלל שחרית, בביתו של הנגיד הרה"ח רבי שמואל זופניק שברשותו נמצא ספר התורה של הרה"ק ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע, שהאדמו"ר הינו מצאצאיו.

האדמו"ר קרא בתורה וגם עלה ל'שלישי'.

לאחר שאמר את הקדיש בתום הקריאה, פצח האדמו"ר בשירה ויצא בריקוד נלהב עם ספר התורה כשהוא מזמר את המילים 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו'.

בתום התפילה, רשם האדמו"ר בספר המבקרים של זופניק: 'אני מענדיל הגר זכיתי לעלות בס"ת של הדברי חיים'. האדמו"ר אף ערך 'לחיים' טיש במקום.

החסידים מציינים, כי מדובר במאורע נדיר, שכן האדמו"ר אינו נוהג בדרך כלל לקרוא בתורה, זולת בראש השנה ושמחת תורה, מה שמלמד על חשיבותו של המאורע בעיניו.

תוך כך, האדמו"ר מסקווירא ערך ביקור אצל האדמו"ר גיסו. הוא ביקש ממנו את ברכתו והוסיף: "נאמר: 'טוב עין יבורך, יש לכם 'טוב עין' לכן 'יבורך' - אתם יכולים לברך".
ויז'ניץ דברי חיים אגודת ישראל ריקוד ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד