ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אנטישמיות בפריז: צעיר יהודי נדקר; בית כנסת הוצת

אלמוני הצית דלת כניסה אחורית של בית הכנסת • הרב: "איתרנו את האש מיד בהתחלה והצלחנו למנוע את התפשטותה" • צעיר יהודי הוכה ונדקר קל בידי בריונים

פריז. צילום: גוגל
פריז. צילום: גוגל



אנטישמיות בצרפת: ביום שישי בבוקר ניסה אלמוני להצית בית-כנסת בפריז, כאשר הצית את דלת הכניסה האחורית של בית הכנסת. הרב שניאור לובצ'יק, רב בית הכנסת, סיפר, כי "מדובר בנס אמיתי. סמוך לדלת שהוצתה עמדו רהיטים, והאש היתה עלולה להתפשט במהירות אל תוך בית הכנסת. איתרנו את האש מיד בהתחלה ובחסדי שמים הצלחנו למנוע את התפשטותה. שום דבר לא יעצור אותנו מלהמשיך להתפלל בבית הכנסת והתפילות של שבת התקיימו כסדרן".

כאות הזדהות עם מתפללי בית הכנסת, הגיעו בערב שבת לרחבת בית הכנסת עשרות חברי מועצת העיר, רבנים ומנהיגי דת מכל הדתות - שהביעו את מחאתם על הפגיעה במקומות קדושים.

ביום חמישי האחרון ניצל בנס צעיר יהודי שהוכה ונדקר בידי בריונים בפריז. על פי המשטרה, היה הרקע לתקיפה היה ניסיון של התוקפים לגנוב את רכבו של הצעיר.

הצעיר סיפר כי התוקפים קיללו אותו והשמיעו דברי נאצה נגד היהודים. הצעיר התנגד, ונדקר בגופו באופן קל. התוקפים נמלטו כאשר ראו רכב מתקרב למקום. הצעיר הובהל לבית חולים עם פציעות קלות, ושוחרר בערב שבת לביתו.

חוקרי המשטרה גבו עדויות, וקבעו כי האירוע בוצע על רקע אנטישמי.

בשני המקרים לא הצליחה המשטרה לאתר את הפושעים.
צרפת אנטישמיות פריז תקיפה הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד