י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי 145 שנה • 'ביקור חולים' התמזג עם 'שערי צדק'

בית החולים המאוחד יהפוך לאימפריה של לידות ויתווספו לו כ-6000 לידות בשנה • חלק מהמחלקות ייסגרו • כ-200 עובדים יפוטרו • לפחות 70% מהעובדים ימשיכו לעבוד בו

בית החולים ביקור חולים. צילום: 012.NET
בית החולים ביקור חולים. צילום: 012.NET



בית החולים ביקור חולים בבירה, הגיע לסוף דרכו לאחר 145 שנות פעילות: היום (א) הושלם המשא ומתן בין המדינה, העובדים ובית החולים שערי צדק שבסופו תעבור פעילות ביקור חולים למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

בתמורה למיזוג, תעביר המדינה סכום המוערך בקרוב ל-100 מיליון שקל לשערי צדק, שיוקדשו להרחבת מגדל האשפוז החדש בבית החולים.

בסדרת פגישות ומגעים שניהל סגן השר הרב ליצמן, יחד עם הגורמים באגף התקציבים באוצר וסגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, הושגה הסכמה עם הנהלת "שערי צדק" בראשות מנהל המרכז הרפואי פרופ' יונתן הלוי, מר ארקדי גיידמאק המשמש בעלים של המבנה, ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת ויו"ר הסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן.

בהתאם להסכם, הגיש כונס הנכסים הרשמי, המנהל כעת את בית החולים ביקור חולים, בקשה לפיטורי עובדים בבית החולים. שערי צדק תעסיק מחדש כ-360 מהם. כ-200 מהעובדים לא יועסקו מחדש. 38 מרופאי בית החולים לא יועסקו מחדש, רובם ככולם רופאים שעבדו בבית החולים במשרה חלקית, והיתר 9 מתמחים שלגביהם יש הסכמה בין המדינה לבין ההסתדרות הרפואית כי יימצאו להם תקנים מיוחדים להמשך ההתמחות בבתי חולים אחרים.

פעילותו של קמפוס ביקור חולים תשתנה מהותית: חלק המחלקות (פנימיות, קרדיולוגיה, ילדים ועוד) ייסגרו, וחלק מהרופאים יעברו לקמפוס שערי צדק. במבנה בו נמצא כיום ביקור חולים יישארו בעיקר חדרי לידה, פגיה ומחלקת יולדות, וכן מחלקה פנימית שתוקדש ברובה לחולים גריאטרים.

בעקבות המיזוג יהפוך המרכז הרפואי שערי צדק לאימפריה של לידות: כבר היום מוביל המרכז את טבלת הלידות בישראל עם כ-16 אלף לידות בשנה, ולאחר האיחוד יתווספו לו כ-6,000 לידות בשנה, מה שיהפוך אותו לאחד ממרכזי הלידה הגדולים בעולם.

קשה לראות בית חולים נסגר

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן בירך על הסכם שנחתם ואמר כי, "נוכח המשבר הקשה המלווה את ביקור חולים בשנים האחרונות, העדפנו את האופציה הטובה יותר, של העברת בית החולים לידי גורם רפואי מוביל כ"שערי צדק", בכך מנענו סגירת המקום והפיכתו למקום שאינו רפואי.

"תושבי ירושלים ימשיכו לקבל שירותי רפואה באותו מקום אליו הורגלו ואנו נדאג לפתח המקום, כמו גם לזכויות העובדים שיועסקו בהמשך ואלה שלצערנו לא ימשיכו להיות מועסקים".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הסתדרות הרפואית, אמר: "קשה מאד לחזות בסגירת בית חולים, אך עם זאת, יש בי תקווה לעתיד כי עשינו את הטוב ביותר עבור רופאי בית החולים וציבור מטופליו. לצערי, יותר מדי זמן, ריחפה מעל בית החולים עננת סגירתו ללא דאגה לסוגיית הביטוח וללא הבטחת תעסוקה לרוב הרופאים.

"למעשה, רופאי בית החולים היו ללא כיסוי ביטוחי החל מ-2008 ועד היום - דבר שהעמיד אותם בפני סכנה לא מבוטלת".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הצטרף למברכים אף הוא ואמר כי "צריך להיות ברור לכולם כי החלופה למיזוג היה קריסה ופיטורים של כלל עובדי ביקור חולים.

"ההסכם בו ישולבו מרבית עובדי ביקור חולים במסגרת המרכז הרפואי שערי צדק ייטיב עם תושבי העיר ויקנה יציבות בשירותים הרפואיים".
ביקור חולים שערי צדק יעקב ליצמן ניר ברקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד