ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הולך ומסתבך • ליברמן יוזמן לחקירה נוספת

פרשיית איווט ליברמן הולכת ומסתבכת • לטענת המשטרה עדויות חדשות מצביעות ששר החוץ לשעבר פעל לקידום מינוי השגריר מבלארוס • ייתכן וכתב האישום ייפתח מחדש

אביגדור ליברמן צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן צילום: פלאש90

אם חשב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי הסרת חסינותו באופן עצמאי ורצוני ופרישתו מתפקידו כשר החוץ תביא לסיום הסאגה בעניינו, הערב (א), התברר לו כי טעות בידו.

כאשר הודיע ליברמן על התפטרותו מתפקידו הוא אמר כי הוא מקווה כי יתחשבו בכך שהבחירות בפתח וכי מתן גזר הדין ייעשה עוד לפני הבחירות עצמן.

אלא שלגמרי במפתיע החליטה המשטרה לחקור את חברי וועדת המינויים של משרד החוץ, מי שהחליטו על מינויו של השגריר זאב בן אריה לשגריר ישראל בריגה.

במהלך החקירה, התגלה מידע חדש המצריך פתיחה מחדש של כתב האישום. על פי העדות ליברמן לא רק שלא דיווח על היכרותו עם השגריר אלא שניסה, על פי החשד, לקדם את המינוי.

במהלך הימים הקרובים, כך נראה, ייחקר ליברמן מחדש בנושא.

כתב האישום המקורי מייחס לליברמן עבירה בכך שלא דיווח ולא יידע את חברי הוועדה ואת חברי הממשלה על כך שבן אריה העביר לידיו פרטים על חיקור דין שנערך בעניינו בידי המשטרה במסגרת פרשת החברות, תיק שנסגר לאחרונה. העובדה כי לא רק לא דיווח אלא גם טרח לשכנע היא עילה להחרפת ה'טון' בכתב האישום.

יתכן כי ההתפתחות החדשה תשליך על עתידו הפוליטי של ליברמן, שקיווה כי ההליך נגדו יסתיים ללא הרשעה או לפחות ללא קלון.

ההתפתחות החדשה מעמידה בספק תקוות אלו. במקרה בו יוטל עליו עונש מאסר של 3 חודשים או קלון לא יוכל ליברמן לכהן כשר לאחר הבחירות.
אביגדור ליברמן פרקליטות משטרה חקירה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד