י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בעיצומו של טיפול רפואי - עימות אלים בין ארגוני ההצלה

בעיצומה של הגשת עזרה ראשונה בבני-ברק, התעמתו חובשי 'איחוד הצלה' עם מתנדב מהארגון המתחרה - 'הצלה גוש דן' • 'איחוד הצלה': 'המשטרה חייבת לעשות צדק"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



הצלת חיים או אלימות?: הולך ומחריף המאבק האלים בין ארגוני ההצלה בעיר בני ברק.

זה זמן רב שקיים מתח בין הארגונים 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן', הפועלים בעיר, ומידי תקופה העימותים המילוליים מדרדרים לאלימות פיזית.

תקרית נוספת אירעה הערב (א), גכאשר מתנדבי ארגון 'איחוד הצלה' שהגיעו להעניק טיפול רפואי דחוף, הותעמתו באלימות פיזית עם מתנדבי הארגון המתחרה.

"האירוע התרחש הערב, כאשר מתנדב 'איחוד הצלה' החובש מ. - בעל ותק רב של עשרות שנים כחובש - הגיע לדירה שם חשה אישה כבת שמונים ברע כתוצאה מקוצר נשימה", מספר חיים גריידינגר, דובר 'איחוד הצלה'.

"בעת שמ. החל בטיפול שכלל בדיקת לחץ דם ומתן חמצן, הגיע למקום מתנדב מ'הצלה גוש דן' ומאז החלו העימותים".

מה בדיוק אירע שם? אנשי 'איחוד הצלה' טוענים כי המתנדב המתחרה הפריע להליך הטיפולי, ואף חבט ודחף את החובש במטרה למנוע ממנו לבצע פעולות מצילות חיים, תוך צעקות.

אנשי 'הצלה גוש דן' מסבירים שהם העובדים עם מד"א הוזמנו בעצם להגיע אך אנשי 'איחוד הצלה' מנעו מהם להתקרב למטופלת.

בעקבות המקרה, הוזעקה המשטרה לטפל במקרה, ולאחר דין ודברים, השוטרים הפנו את הצדדים להגשת תלונות בתחנת משטרת רמת גן.

בהנהלת ארגון 'איחוד הצלה' אמרו הערב: "אין ספק כי מדובר ב"עשב שוטה" שאינו מייצג את הרוב המכריע של המתנדבים הפועלים למען הצלת חיים, ואנו בטוחים שהדבר אינו זוכה לגיבוי באף ארגון שעוסק בהצלת חיים, אנו מצפים כי משרד הבריאות והמשטרה יעשו צדק על מנת שאירועים מסוג זה לא יחזרו על עצמם".

משה הורביץ, דובר 'הצלה גוש דן' הגיב ל'בחדרי חרדים': "מדובר בפרובוקציה מתוכננת של עשרות אנשים כלפי מתנדב 'הצלה גוש דן' מוותיקי מתנדבי ההצלה בבני ברק.

"חובשי 'הצלה גוש דן' לא יגררו לפרובקציות מתוכננות ויזומות כלפי מתנדבי הארגון. יש לציין כי בגלל אותו פרובוקציה התעכב הפינוי של החולה עם קוצר נשימה לבית החולים - דבר לא אנושי, אשר יכול היה לגרום לאסון".
איחוד הצלה הצלה גוש דן עימות החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד