כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ישיבת אוצר התורה מפריז אצל הרב שטינמן

ביקור מרגש במעונו של הגראי"ל שטיינמן. תלמידי ישיבת אוצר התורה בפריז, הגיעו לבקר בביתו, במסגרת חופשה בת שבוע בארץ הקודש, כדי לקבל ממנו הכוונה וחיזוק. בראש הקבוצה עמד הרב אמויאל, מנהל מוסדות אוצר התורה.



התלמידים שגילם עומד כעת על 18, ניצבים בפני פרשת דרכים. ישנה מגמה בקרב חלק מתוכם לצאת וללמוד באוניברסיטאות ובמכללות , לצורך רכישת תואר שישמש אותם בחייהם. מאידך, הלב שואף לרוחניות .

הרב אמויאל, ארגן איפוא את הביקור בארץ הקודש שבמסגרתו הובאו התלמידים למשכנו של הגראי"ל, כדי לשמוע את חוות דעתו בענין.

בשיחה הארוכה והמרגשת שנשא הגראי"ל בפניהם, הסביר להם באריכות את חשיבות לימוד התורה ואת האידאל העומד לפני כל מקצוע ותחום אחר בעולם. "כל עוד הדבר אפשרי, עליכם להישאר באוהלה של תורה ולא לפרוש ממנו, ובכך תזכו להפוך בעזרת לבני תורה ולתלמידי חכמים", הדגיש-האציל הגראי"ל את ברכתו.

התלמידים שיצאו מחוזקים ומעודדים מהמפגש עם גדול הדור, עברו לפניו בסך בטרם עזבו את הבית והגראי"ל לחץ ידי כל אחד מהם, בחמימות רבה.

בתוך כך, בשבת האחרונה, ביקרה אצל הגראי"ל קבוצת תלמידי כיתה ח' של תלמוד התורה באר יהושע, שביקשה כי הגראי"ל יבחן אותם על לימודיהם.

בטרם פתח במבחן, סיפר הגראי"ל מדוע הוא רואה ערך נעלה וחשוב, בקבלת קבוצות תלמידים לעיתים תכופות כדי להעמידם בכור המבחן.

"הייתי פעם בביתו של החזון איש זצ"ל ושוחחנו בלימוד. באמצע, הגיעה קבוצת תלמידי תלמוד תורה שביקשה כי החזון איש יתהה על קנקנם ויבחן אותם על הלימודים. החזון איש, מיד עצר את השיחה התורנית שה היינו שקועים ואמר לי: 'זהו תלמוד תורה דרבים שמעלתו עולה על פני כל לימוד אחר'. כאן גם נוכחתי לראות, כי החזון איש לא אבה להקשות עליהם, והציג בפניהם שאלות פשוטות, כדי לאפשר לכולם להשיב כהלכה ולא להכלים חלילה את מי שידיעותיו לוקות קצת בחסר. הייתה זו עבורנו הדרכה חשובה בהשקפה של תורה".
כה'ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד