ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

כשהמשגיח הגר"ד יפה 'נחטף' • "דרכם באלימות"

אנשי 'הפלג האשדודי' ניסו להחתים בכפיה את חבר 'המועצת' של 'דגל' על מחאה נגד תקיפת נתי גרוסמן? • "הנהג סירב לפתוח החלון, גם לבקשת המשגיח, שהיה נעול ברכב"

הגר"ד יפה
הגר"ד יפה



במוצאי שבת שעברה התקיים דינר של ישיבת כפר חסידים בבית שמש, בו השתתף משגיח הישיבה וחבר 'מועצת גדולי התורה' של דגל התורה, הגאון רבי דב יפה. הגר"ד נשא במהלך השבת דברים גם בבית הכנסת הגר"א בעיר.

במהלך שיחתו הזכיר המשגיח את המחלוקת ההיסטורית בין הגרי"ח זוננפלד לרב קוק, וסיפר כי היו אנשים שפגעו אז ברב קוק, ולבסוף סבלו ועסקיהם נפגעו. "בזמנו אמר על זה הגרי"ח זוננפלד, כי אפילו במקום שיש מחלוקת לא צריך לפעול באלימות".

במהלך השבת שאלו מקורביו של המשגיח עבור מי הוא מתכוון להצביע בבחירות, ומה יעשה במקרה שהגראי"ל שטיינמן מורה להצביע עבור יהדות התורה והגר"ש אוירבך יורה מפורשות להצביע עבור מפלגת 'נצח'? המשגיח הבהיר כי אינו מבין כלל את השאלה. "הגראי"ל הוא המנהיג של הדור, וחז"ל כבר אמרו: דבר אחד לדור ולא שניים".

במוצאי-שבת, לאחר סיום הדינר, ניגש אל המשגיח אחד ממקורביו, המשתייך ל'פלג האשדודי', וביקש לשוחח עמו ביחידות. הגר"ד הגיב מיד: "הגעת להחתים אותי על ביזוי נתי גרוסמן? למה לא הגעת כשביזו את הרב סילמן בקרית ספר? או את הרב שפירא בחתונה? או בליל שישי האחרון על הפגיעה ברב גולדווסר?"

המקורב ביקש לשוחח על עניין פרטי אחר ביחידות, וביקש להמשיך את השיחה ברכבו, ושהמשגיח יואיל לנסוע עמו. הגר"ד נכנס לרכב. לפתע צצו אנשי 'הפלג האשדודי' י'פ' וד' פ' (השמות המלאים שמורים במערכת) והצטרפו לנסיעה.

הנהג נסע כמה עשרות מטרים והתמקם בחניה סמוכה.

כמה מנכדיו ומקורביו של הגר"ד ששהו במקום בשבת - בהם נהגו הקבוע וכמה אישי ציבור מבית שמש - צפו במחזה ולא האמינו למראה עיניהם. הם רצו לכיוון הרכב, וראו את פ' אוחז בדף ומנסה ללחוץ את הגר"ד לחתום עליו. לדברי הנוכחים - ובהם חבר בכיר בעיריית בית שמש: "הנהג סירב לפתוח את החלון, גם לבקשתו המפורשת של המשגיח, שהיה באותה עת נעול ברכב, וניסה לשוחח עם אחד ממקורביו שעמד מחוצה לו.

רק לאחר שאחד הנכדים החל להכות בכוח על הדלת, פתח הנהג מעט את החלון. הנכד לא השתהה, הכניס את ידו מבעד לחלון ופתח את הדלת עבור סבו - שיצא מיד מהרכב.

הרכב נמלט מהמקום, תוך שנוסעיו המאוכזבים צועקים לעבר הנוכחים קללה בגנות הגראי"ל שטיינמן. המשגיח שנותר על המדרכה, הפטיר למקורביו: "תמיד דרכם באלימות. מה הם חושבים? שבאלימות אני אחתום?"

את תגובות המעורבים לא הצלחנו לקבל למרות נסיונות רבים.
הגר''ד יפה חתימה הגראי''ל שטיינמן אלימות רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד