ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הקדימו רפואה: במוסקבה מתמודדים עם גל קור קטלני

לפחות 88 איש נהרגו עד כה מגל הקור הקטלני שאפף את רוסיה • יותר מ-500 אושפזו • בקהילה היהודית התארגנו לחורף הקשה, עם בית תבשיל וסיוע לנזקקים • תיעוד

הקדימו רפואה: במוסקבה מתמודדים עם גל קור קטלני



שמונים ושמונה בני אדם נספו כתוצאה מגל קור שהיכה ברוסיה בעשרת הימים האחרונים, כך עולה מדיווחי התקשורת בעולם, שאף ציינו כי יותר מחמש מאות בני אדם נפגעו ואושפזו בבתי הרפואה ברחבי המדינה. במוסקבה בירת רוסיה, צנחו הטמפרטורות במידה ניכרת והגיעו לשלושים מעלות מתחת לאפס.

בקהילה היהודית המרכזית במוסקבה לא נחים לרגע, ועוד טרם בוא החורף ופגעיו החלו בפעולות סיוע ליהודים גלמודים ונזקקים: מאות בתים הוכנו בידי מתנדבי הקהילה, בסתימת סדקים למניעת כניסת קור לבתים, בחלוקת שמיכות, מעילים ובגדים חמים ובשליחת מזון חם ומזין למשפחות הנצרכות.

את הפעילות המסועפת הזו מנהל ביד רמה 'מרכז החסד היהודי - שערי צדק' במרכז מוסקבה, שהוקם ל יד"י רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר. המרכז מעניק שירותי סעד וסיוע לכחמשה-עשר אלף יהודים נזקקים וגלמודים, ובהם כתשע-מאות ילדים למשפחות ברוכות ילדים, וילדים בעלי צרכים מיוחדים.

מרכז החסד השוכן בסמיכות לבית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה', משתרע על פני ששת אלפי מטרים מרובעים, ומפעיל מגוון רחב ביותר של תכניות עזרה ותמיכה לנצרכים, המאוגדות תחת קורת גג אחת. הנזקקים מוצאים במסגרת 'מרכז החסד - שערי צדק' את כל הפתרונות לקשיים היומיומיים או העונתיים עימם הם מתמודדים עקב מצבם הנפשי, הגופני או הכלכלי.

גולת הכותרת בפעילותו של המרכז הינו בית התבשיל רחב הידיים, שמאכיל מדי יום מאות אנשים במזון ערב, חם ומזין, כאשר מלבד הארוחות המוגשות במקום, מחלק צי של עשרות כלי רכב מדי יום, מאות מנות לחולים וקשישים המרותקים לבתים.

בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם של המוני היהודים שנהנים באופן קבוע משירותי המרכז, הוקם במקום לפני שנים מספר, מרכז רפואי משוכלל המעסיק צוות של עשרות רופאים, שמעניקים מידי חודש שירות סיעודי לכשש מאות נצרכים. במקביל מפעיל המרכז עשרות תוכניות של ריפוי בעיסוק, שירותי תעסוקה ועוד, לטובת היהודי הקשיש והנזקק במוסקבה.





















רוסיה קור מוסקבה חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד