י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אייכלר: לפסול קמפיין ה'אברכים' של קדימה

במכתב נזעם ליו"ר ועדת הבחירות, דורש יו"ר סיעת יהדות התורה לפסול את קמפיין ההסתה של קדימה נגד האברכים • "תעמולה המסיתה את ההמון, ומסוכנת עד שפיכות דמים"

ישראל אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן



הקמפיין של מפלגת 'קדימה', התוקף את החרדים תחת הסלוגן "350 שקל לחיילים, 3400 שקל לאברכים", הוציא את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ ישראל אייכלר משלוותו, והוא מיהר לפנות לועדת הבחירות ולעומד בראשה השופט אליקים רובינשטיין, בדרישה לפסול את הקמפיין השקרי.

וכה כתב אייכלר: "מפלגת קדימה מפרסמת סיסמא מסיתה ושקרית לפיה: 350 שקל לחיילים 3400 שקל לאברכים. מהיום אף מחייבים את חברת האוטובוסים המונופוליסטית, לפרסם את השלטים המסיתים הללו, על אפם וחמתם של הנוסעים החרדים, המהוים חלק ארי בקרב משתמשי התחבורה הציבורית.

"מעבר להסתה, יש כאן שקר מספרי בוטה על '3400' שמקבל אברך הלומד תורה, דבר שלא היה ולא נברא. מטרת הפרסום היא לעורר איבה ומדנים נגד היהודים החרדים הקרויים בסלנג ההמוני 'אברכים'. הדבר עלול לגרום לשנאה ואף לאלימות, והוא חמור יותר מן הסיסמא 'אין חובות אין זכויות', שפסלתם בצדק - כי היא מסיתה נגד הערבים.

"תעמולה זו של מופז מסיתה את ההמון - שאינו יודע להבדיל בין דמי כיס שמקבל חייל, מעבר להוצאה השוטפת להחזקתו ופרנסתו, והוצאות הבריאות וההכשרה האזרחית שלו, וכל הטבות הפרישה הנילוות אליו, לבין המילגה הזעומה של 800 שקל שמקבל אברך נשוי עם ילדים - בלי שום תוספת לכולל או לישיבה המקבלת את התקציב הממשלתי, עליו נאמר "אל תלחם את לחם רע עין".

"ב. חייל נשוי מקבל שכר חדשי העולה פי שלשה ממה שמקבל אברך נשוי, ושוב בלי לקחת בחשבון את ההוצאה האזרחית (מזון ובריאות, הסעות ולימודים) של החזקת חייל בצבא.

"עצם הפניית התעמולה נגד ציבור מוגדר שנאוי ומודר, בקרב חלק גדול מן הציבור המוסת נגד החרדים בכל ימות השנה ברוב כלי התקשורת, היא הסתה לגזענות. גם אם ה'אברכים' אינם בני גזע אחד בלבד, הרי עצם השימוש בחיילים מחד ויהודים מאידך, היא הסתה מסוכנת עד שפיכות דמים.

"השימוש בחיילים בהסתה המונית מסוכנת לא רק לחרדים. אשר על כן אבקש לפסול את התעמולה האנטישמית של קדימה", מסיים אייכלר את מכתבו.
ישראל איכלר קמפיין אברכים קדימה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד