י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"חצי שעה התקוטטו על סבתא" • נכד הקשישה מדבר

למעלה מחצי שעה התקוטטו מתנדבי ארגוני ההצלה על הטיפול בסבתו של יצחק לידר • בראיון מיוחד לאלי שלזינגר - הוא מתאר את החרפה: "המתנדב נעל את הדלת כמו זה ביתו"

התגרה. צילום: בחדרי חרדים
התגרה. צילום: בחדרי חרדים



"רק נס הציל את סבתי", כך אומר היום (ב), בן משפחתה של הקשישה - שבביתה התעמתו אמש מתנדבי ארגון הצלה.

כפי שדווח כאן - אמש התקוטטו מתנדבי ארגוני ההצלה בבני-ברק, במהלך טיפול בקשישה כבת ה-80, שנזקקה לפינוי לבית החולים.

"חצי שעה התקוטטו וכ-20 דקות התעכב הפינוי של סבתי לבית החולים", מספר יצחק לידר - נכדה של הקשישה ל'בחדרי חרדים' וקובע: "נס שהדבר לא הסתיים באסון".

לידר לא נכח במקום, וכאשר סבתו חשה שלא בטוב, דודתו היא שהתקשרה למגן דוד אדום כדי להזעיק אמבולנס שיפנה אותה לבית החולים.

"דודתי סיפרה לי", הוא מדווח, "כי דקות בודדות לאחר שהתקשרה למד"א, הגיעו כשבעה חובשים של 'איחוד הצלה', והחלו לערוך לה בדיקות רפואיות כלליות.

בעיצומו של טיפול רפואי - עימות אלים בין ארגוני ההצלה

"מעט לאחר מכן הגיע מתנדב של 'הצלה גוש דן' המזוהה עם מד"א וביקש לטפל בסבתי, אלא שהמתנדבים שנכחו במקום לא איפשרו לו לקחת חלק בטיפול, והיו שם מעט דחיפות הדדיות.

"תוך כדי, אחד ממתנדבי 'איחוד הצלה' ניגש לדלת, ונעל אותה מבפנים, כאילו זה ביתו הפרטי".

לא הצליחו לצאת מהבית

"זמן קצר לאחר מכן, דודה שלי שמעה שמצלצלים בפעמון הדלת, ניגשה ואמרה מבעד לדלת שיש מספיק אנשי צוות ושאין צורך בעוד, גם מתנדב של 'איחוד הצלה' חיזק אותה ואמר שאין צורך לפתוח, בהפטירו שמדובר בפוליטיקה.

"כאשר שמעה דודתי שאומרים מבעד לדלת שמדובר בנהג אמבולנס, היא פתחה את הדלת, ושני אנשי צוות מד"א נכנסו פנימה.

"סבתא שלי", הוא אומר, "שמעה מחוץ לבית צעקות וקללות, אלו דברים קשים שהיא אינה רגילה אליהם. זה בטוח לא הוסיף למצבה הרפואי. נס שמצבה לא התדרדר. נהג האמבולנס הזמין את המשטרה שהגיעה למקום, זה היה מחזה מביש לעשות כך מול השכנים שצפו במחזה.

"לאחר הטיפול הקצר בבית, ניסו המפנים לצאת את הבית להעבירה לאמבולנס אך הרחוב היה מלא בכלי רכב ואנשים, מה שלא איפשר את הפינוי. רק לאחר כ-20 דקות נהיה מעט סדר, והיא פונתה לבית החולים.

"אני יודע שמדובר בפוליטיקה מלוכלכת" אומר הנכד, "אך אני יעשה הכל כדי להפסיק את חילול השם וסיכון חיי אדם שנגרם כתוצאה מכך. לקח מעל חצי שעה עד שסבתא שלי פונתה לבית החולים, דבר שהיה אמור לארוך לא יותר מדקות ספורות".

בהנהלת ארגון 'איחוד הצלה' הגיבו: "אין ספק כי מדובר ב"עשב שוטה" שאינו מייצג את הרוב המכריע של המתנדבים הפועלים למען הצלת חיים, ואנו בטוחים שהדבר אינו זוכה לגיבוי באף ארגון שעוסק בהצלת חיים, אנו מצפים כי משרד הבריאות והמשטרה יעשו צדק על מנת שאירועים מסוג זה לא יחזרו על עצמם".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי הוגשו תלונות הדדיות בקשר למקרה והמעורבים זומנו לחקירה. עוד נמסר, כי המשטרה פועלת למיגור התופעה.

בני המשפחה מסרו ל'בחדרי חרדים' כי מצב האם הולך ומשתפר.

תמונות מהאירוע אמש





איחוד הצלה מד''א הצלה גוש דן מאבק משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד