ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הסיכום עם צה"ל: "בדיקות לבחורי הישיבות יבוצעו בידי רופא אזרחי"

הסיכום שהושג בפגישת גפני וליצמן עם ראשי אכ"א: "בדיקות פולשניות יוכלו להיות מבוצעות בידי רופא אזרחי, וממצאיהן יהיו קבילים בלשכות הגיוס" • הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מויז'ניץ נפגשו הערב בביתו של הגראי"ל • דנו בסכנות הגיוס והורו: יש להתייצב בלשכות הגיוס, אך לא לחתום

חרדי בלשכת גיוס. צילום: פלאש 90
חרדי בלשכת גיוס. צילום: פלאש 90



על רקע תלונות רבות מצד בחורי ישיבות על התנכלות במהלך התייצבותם בלשכות הגיוס, ולפני שיוכרז על שינוי בהוראה שפירסמה 'מועצת גדולי התורה' של דגל התורה, להתייצב לבדיקות כנדרש, אך לא לחתום על אף מסמך - נפגשו היום (ב) סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עם ראשי אכ"א בצה"ל.

לפי דובר צה"ל, "בפגישה שנערכה היום בין ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם באכ"א, תא"ל גדי אגמון, לבין סגן השר יעקב ליצמן ומשתתפים נוספים, סקר תא"ל אגמון בפני סגן השר את הליכי המיון וההתייצבות המתקיימים למועמדים לשירות ביטחון בני המגזר החרדי.

"בפגישה הבהיר הרח"ט, כי נשמרים הכללים המבטיחים הליך מיון המותאם לאורח חייהם ואמונותיהם של המועמדים לשירות, וכן סוכם כי בדיקות פולשניות יוכלו להיות מבוצעות בידי רופא אזרחי, וממצאיהן יהיו קבילים בלשכות הגיוס".

עוד בנושא:
צה"ל הבטיח: נפסיק להתנכל לחרדים • הגראי"ל שטיינמן: להתייצב, לא לחתום

בעקבות הסיכומים שהושגו בפגישה בין הח"כים לראשי אכ"א, הורה הגראי"ל שטיינמן מיד להמשיך ולקיים את הנחיות 'מועצת גדולי התורה' של דגל התורה.

האדמו"ר מויז'ניץ, שעודכן על פרטי הפגישה מפי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הגיע הערב בשעה 18:30 אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5, כדי לקבל החלטה משותפת. זאת על רקע דבריו של האדמו"ר בסעודה שלישית של שבת לחסידיו: "הנני מצווה לכל חסידי ויז'ניץ, ומבקש מכל הירא לדבר ה' שלא להתייצב שם חס ושלום. אם יבואו לקחת בשלשלאות ברזל, שיגידו שהרבי מויז'ניץ לא מרשה ללכת לכזה מקום ושיקחו אותי לכלא!"

בפגישתם דנו השניים על סכנת הגיוס והבעיות שהתעוררו בלשכת הגיוס, וכן קיימו דיון על הערכות לקראת הבחירות. בפגישה הביעו הגראי"ל והאדמו"ר מויז'ניץ את הערכתם הרבה לחברי הכנסת גפני וליצמן, הפועלים במסירות רבה בנושא הגיוס.

האדמו"ר מויזניץ' הצטרף, לאחר הסיכומים שהתקבלו היום בפגישת הח"כים עם צה"ל, לדעתו של הגראי"ל, כי יש להתייצב בלשכות הגיוס, אך לא לחתום על מסמכים.
צה''ל גיוס בחורי ישיבות בדיקות רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד