ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מדוע המבשר והמודיע הצניעו ידיעה?

מחאה על דברי ברקת שהכשיר חילול שבת במתחם הרכבת - פורסמה בהבלטה ב'יתד', אך הוצנעה ב'המודיע' ו'המבשר' • חבר המועצה משה גורא תוקף: מחליש את התנגדותנו

מדוע המבשר והמודיע הצניעו ידיעה?



תככים בתוך סיעת 'יהדות התורה' המקומית בירושלים?

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר משה גורא, חבר מועצה בסיעה מטעם 'דגל התורה', לשאר חברי הסיעה, ובו הוא מותח ביקורת נגד היומונים 'המודיע' ו'המבשר' על כך שפרסמו באיחור רב את המחאה נגד תמיכתו של ראש העיר, ניר ברקת, בפתיחת מתחם תחנת הרכבת המתוכנן גם בשבת.

ביום חמישי האחרון הביעו חברי הסיעה המקומית מחאה במכתב נגד דבריו של ראש העיר. הם זעמו על ברקת שהצהיר בכלי התקשורת כי מכיון שמתחם הרכבת בבעלות פרטית, אין פגיעה בסטאטוס קוו בכך שהוא ייפתח בשבת.

מחאתם של חברי המועצה החרדים נשלחה לכל היומונים החרדים: 'המודיע', 'המבשר' ו'יתד נאמן'.

יממה לאחר מכן, ביום שישי, פרסם העיתון 'יתד נאמן' את המחאה בכותרת ראשית בעמוד הראשון של העיתון. לעומת זאת, בעיתון 'המבשר' פרסמו את הידיעה רק הבוקר (ב) באחד מהעמודים הפנימיים וגם ב'המודיע' המחאה פורסמה רק היום בעמוד השני בעיתון.

חבר המועצה גורא טוען במכתבו כי הידיעות בשני העיתונים לא פורסמו "בעוצמה הראויה". לדבריו, "אינני יודע אם הדבר נעשה בכוונה תחילה או בטעות סופר, ומה עומד מאחורי זה, וגם אין זה משנה כלל ועיקר לענייננו. למעשה, הדבר מחליש את כח התנגדותנו, כשנוצר הרושם שכאילו ח"ו אין תמימות דעים בעוצמת המאבק שיש לנהל לנוכח חילול קדושת השבת וקדושת ירושלים".

גורא גם ציין כי זהו אינו המקרה הראשון, "הוא מצטרף לצערנו למקרים נוספים שאירעו לאחרונה, כמו הישיבה החילונית בקרית יובל ועוד, דבר המחליש את כוחנו במערכות הקודש שאנו מנהלים על קדושת ירושלים".

עוד בנושא:
"החרדים תמיד מומחים בהוצאת הודעות לתקשורת"

מבירור מעמיק עולה כי המכתב ששלח חבר המועצה משה גורא הוא רק קצה הקרחון בתככים הקיימים בתוך הסיעה. במקרה ספציפי זה, נטען על ידי גורמים בסיעה, כי אם מטרתו של גורא או של גורם אחר הייתה פרסום המחאה, הרי שהיא כבר פורסמה. לכן ניתן להסיק שמטרתו היא אחת, "להוכיח שיש אנשים בתוך הסיעה שעומדים בצומת דרכים כשמצד אחד הם חברים בסיעה, ומצד שני הם ידידים של ברקת, ולאחרונה האינטרס שלהם הוא למנוע פרסומים נגד ראש העיר".

הגורם מציין גם: "בעבר, שלושת היומונים היו מפרסמים מחאה מסוג זה - יום אחרי שקיבלו אותה, ובכותרת ראשית. העובדה שהפרסום בשני יומונים נעשה רק ארבע ימים לאחר שהיא נשלחה, וגם שהיא מקבלת במה משנית - מוכיחה את מטרתם".

גורם בעיתון 'המבשר' טען כי המחאה לא הגיעה אליהם ביום חמישי, והם קיבלו אותה רק אתמול.
יתד נאמן משה גורא המבשר יהדות התורה המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד