י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אביגדור ליברמן נגד נחום ברנע: "שקרן ישראל לעתונות"

סיכסוך כזה בין עיתונאי נחשב לפוליטיקאי בכיר לא היה כאן הרבה זמן • אביגדור ליברמן טוען: נחום ברנע כותב עלי שקרים • את הכעס הוא פרק בעמוד הפייסבוק שלו • אל תחמיצו

נחום ברנע
נחום ברנע

ח"כ אביגדור ליברמן פתח חזית מול עיתונאי 'ידיעות אחרונות' נחום ברנע. בשבוע שעבר האשים ליברמן את ברנע, זוכה 'פרס ישראל לעיתונות', כי כתב עליו בעיתונו שקרים ובדיות. ברנע, מצידו, לא השבית את המקלדת וגם בגליון יום שישי האחרון כתב על שר החוץ המתפטר. עבור ליברמן זה כנראה היה יותר מדי, והוא החליט להגיב בעמוד הפייסבוק שלו, תחת הכותרת: "עיתונאי קטן שלי, שקרן גדול שלי".

בפוסט שכתב מציין יו"ר ישראל ביתנו שורה של פרסומים שקריים, לטענתו, שכתב ברנע אודותיו:

"שמחתי לראות ביום שישי האחרון", כתב ליברמן, "שנחום ברנע הקדיש לי פעם נוספת חלק נכבד מטורו השבועי. קראתי את דבריו של ברנע, שלטורו אפשר לקרוא 'מיומנו של שקרן בלתי נלאה', ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות, לאור המחשבה על עד כמה 'חתן פרס ישראל לעיתונות' יכול להיות בדאי ובעל דעות קדומות על כל מי שאינו מהמילייה שלו".

בהמשך מצטט ליברמן את טורו של ברנע, שכתב כי "ליברמן לקח את חבריו, קבוצה גדולה של אנשי עסקים ירושלמים, לטיול ברפובליקה סרפסקה... הירושלמים, שעולם החוויות שלהם משתרע בין אצטדיון טדי לשוק מחנה יהודה, לא הפסיקו להתפעל". לדברי ליברמן, העיר בה כתב ברנע כי ביקרו בטיול כלל לא נכללה במסלול, וכי רק שניים מהמטיילים היו ירושלמים.

וליברמן ממשיך: "בקטע נוסף באותו טור כותב ברנע: 'לליברמן יש גם יחס מיוחד למולדובה, המדינה בה נולד. במהלך כהונתו כשר חוץ הוא אישר רק למדינה אחת להעניק לאזרח ישראלי תואר של קונסול כבוד. המדינה המאושרת היתה מולדובה. הזוכה המאושר לא היה ישראלי שעלה משם, למרות שחיים בארץ רבים כאלה. הזוכה היה סימו טובול, איש עסקים ירושלמי'".

על כך מגיב ליברמן: "שוב ברנע לא ביצע אפילו בדיקה פשוטה מול משרד החוץ, כי אז היה מגלה שבתקופת כהונתי מונו 29 קונסולים של כבוד, רובם אנשי עסקים ולרובם אין קשר מולד למקום שאליו התמנו".

ליברמן מצטט טור נוסף של ברנע, בו כתב כי דני אילון הודח מתפקיד סגן שר החוץ, אך הוחזר אליו לאחר שליברמן התפטר. ליברמן מציין כי אילון לא נבחר לרשימת ישראל ביתנו החדשה לכנסת הבאה, אך מעולם לא הודח מתפקידו כסגן שר.

וליברמן ממשיך לסגור חשבון: ברנע טען כי מאבטחיו של שר החוץ הפורש התעללו בשומר במרכז ספורט בירושלים, כאשר השר הגיע אליו לשחק טניס. "מעבר לעצם הניסיון לייחס לי אחריות שאין לי על מעשי מאבטחי היחידה לאבטחת אישים, הדברים לא היו ולא נבראו כלל וכלל", כתב ליברמן. ליברמן אף הצטייד במכתב מראש השב"כ שחקר את האירוע.

"אבל הנייר המסכן של ברנע צריך לסבול הכל", כותב ליברמן, "והוא סומך על כך שרק מעטים מכירים את העובדות ומתעמקים בפרטים, ולכן טור אחרי טור, שבוע אחרי שבוע, יכול ברנע לשקר באין מפריע מתוך תקווה שקוראיו בורים ולמושאי כתיבתו לא יהיה את האומץ להעמידו במקום.

"אלו רק מקצת הדוגמאות מכתביו של איש המונע משנאה אובססיבית, שאינו בוחל בשקרים ושלסרטי מדע בדיוני יש יותר קשר למציאות מאשר לדברים שהוא כותב בטור פובליציסטי חדשותי כביכול.

"מכיוון שהוא זכה בפרס ישראל לעיתונות, ראוי להעניק לו גם את 'פרס שקרן ישראל לעיתונות'. אני כבר הזמנתי באופן פומבי את ברנע להגיש נגדי תביעת דיבה, ואני מוכן לשם כך גם להסיר את חסינותי, על מנת שגם פסיקה רשמית של בית משפט תאשש את הקביעה שברנע הוא שקרן.

"עיתונאי קטן ושקרן גדול".
אביגדור ליברמן נחום ברנע עיתונות ידיעות אחרונות פרס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד