י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ נועד עם הגראי"ל שטיינמן • וידאו

האדמו"ר מויז'ניץ עלה לביתו של הגראי"ל שטיינמן • השניים הורו: להתייצב בלשכות הגיוס, אך לא לחתום • אם הצבא יעמוד בסיכום - יצא מכתב מגדולי ישראל עם ההחלטה • צפו

האדמו"ר מויז'ניץ נועד עם הגראי"ל שטיינמן • וידאו

הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מויז'ניץ נועדו הערב (ב) בביתו של הגראי"ל ברחוב חזון-איש 5 בבני-ברק, כדי לדון בהשלכות של התייצבות בחורי הישיבות בלשכות הגיוס.

הפגישה הייתה סופו של תהליך שהחל במוצאי-שבת. כזכור, בסעודה שלישית הורה האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו, כשהוא נסער: "הנני מצווה לכל חסידי ויז'ניץ, ומבקש מכל הירא לדבר ה' שלא להתייצב שם חס ושלום. אם יבואו לקחת בשלשלאות ברזל, שיגידו שהרבי מויז'ניץ לא מרשה ללכת לכזה מקום ושיקחו אותי לכלא!"

הוראתו של האדמו"ר, המנוגדת להחלטת 'מועצת גדולי התורה' של דגל התורה, שקראה לבחורי הישיבות להתייצב בלשכות הגיוס עם קבלת צווי זימון - אך לא לחתום על מסמכים, באה לאחר שלאדמו"ר נודע על אירוע של התנכלות חמורה בלשכת הגיוס כלפי בחור מהחסידות.

עם היוודע קריאתו הנחרצת של האדמו"ר, זימן הגראי"ל שטיינמן את ח"כי 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, והורה להם לפעול מיד מול צה"ל בשל הפרות הסיכומים.

צפו:


המסרים החריפים לצה"ל הועברו, והבוקר נפגשו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, בלשכתו של ליצמן במשרד הבריאות בתל-אביב, עם ראשי אכ"א בצה"ל.

בראש נציגי צה"ל עמד ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם באכ"א, תא"ל גדי אגמון, שסקר בפני המשתתפים את הליכי המיון וההתייצבות המתקיימים למועמדים לשירות ביטחון מקרב המגזר החרדי.

"אגמון הבהיר בפגישה כי נשמרים הכללים המבטיחים הליך מיון המותאם לאורח חייהם ואמונותיהם של המועמדים לשירות. במהלך הפגישה סוכם כי בדיקות פולשניות יוכלו להיות מבוצעות בידי רופא אזרחי, וממצאיהן יהיו קבילים בלשכות הגיוס", הודיעו בדובר צה"ל לאחר הפגישה. כמו כן סוכם כי חיילות לא יבצעו את הראיונות עם המתייצבים.

עוד בנושא:
צה"ל הבטיח: נפסיק להתנכל לחרדים • הגראי"ל שטיינמן: להתייצב, לא לחתום
הסיכום עם צה"ל: "בדיקות לבחורי הישיבות יבוצעו בידי רופא אזרחי"

מיד לאחר הפגישה, עדכן סגן שר הבריאות יעקב ליצמן את האדמו"ר מויז'ניץ בפרטי הסיכומים שהושגו. במקביל, הגראי"ל שטיינמן עודכן בסיכומים והבהיר כי בשל כך החלטות ה'מועצת' תקפות.

לאור ההתפתחויות, הגיע האדמו"ר לבקר במעונו של הגראי"ל, כדי לתאם עמו לפרטי פרטים את ההנחיות לבחורי הישיבות. במהלך הפגישה אמר הגראי"ל כי כעת צריך לעקוב שהסיכום עם ראשי הצבא יגיע לשטח, ובצבא יקפידו לפעול לפי ההנחיות החדשות, כפי שסוכם.

עוד הוחלט, כי אם אכן בצבא יקיימו את הסיכומים, שלא כפי שעלה בגורלם של הסיכומים מ-4 בדצמבר - שהופרו ברגל גסה, אז יפרסמו הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מויז'ניץ מכתב ובו גילוי דעתם המפורט בנושא, ואליהם יצטרפו גדולי ישראל מכל החוגים.

בשלב מסוים בפגישה הורה האדמו"ר לכל המלווים לצאת מהחדר, בהם גם ח"כ אליעזר מנחם מוזס, ובחדרו של הגראי"ל נשארו רק נכדו הרב דוד שפירא והרב מרדכי שטרן.

מלבד נושא הגיוס, דנו השניים בהיערכות לקראת הבחירות. הגראי"ל והאדמו"ר גם הביעו את הערכתם הרבה לחברי הכנסת גפני וליצמן, הפועלים במסירות רבה בנושא הגיוס.

עם סיום הפגישה, הצטרף האדמו"ר מויזניץ' לדעתו של הגראי"ל, כי יש להתייצב בלשכות הגיוס, אך לא לחתום על מסמכים.
הגראי''ל שטיינמן האדמו''ר מויז'ניץ גיוס חזון איש סיכום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד