א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מירון: האדמו"ר ביקש: "כולם לצאת" - ומירר בבכי

האדמו"ר מצאנז עלה עם חסידיו לציון ןהרשב"י במירון - לעריכת חלאקה לנכדו, בן לבנו הרב יוסף • האדמו"ר ביקש מהציבור לצאת, ובכה לבדו מול הקבר

צאנז במירון. צילום: יעקב נחומי
צאנז במירון. צילום: יעקב נחומי

ההתרגשות אפפה אמש (א') את חסידי צאנז, שהגיעו בראשות האדמו"ר למירון, כדי לחגוג את שמחת החלאקה לנכדו, בן לבנו הגאון רבי יוסף משה דוב הלברשטאם, ראש הישיבות של צאנז וחתנו של הגר"א למברגר רב קהילת מאקווא אלעד,

ולרגל נישואי נכדו בכורו, החתן בנו של הרה"ג רבי יחזקאל שרגא ברוך הלברשטאם - הרב הצעיר של קרית צאנז, עם בת הרה"צ רבי נחמן בידרמן מלעלוב, שתיחגג בשבוע הבא ביום רביעי בקריית צאנז בנתניה, הייתה רבה ועילאית.

בשעה 4:45 אחה"צ, התכנס הציבור בראשות האדמו"ר במערת הרשב"י לתפילת מנחה ומעריב.

לאחר מכן הורה האדמו"ר על כל הציבור לצאת מהמערה ונותר שם בגפו. האדמו"ר השתטח על הציון והעתיר בתפילה על הכלל ועל הפרט במשך דקות ארוכות, בדמעות שליש.

בתום התפילה יצא האדמו"ר אל האולם של הרב שטרן רבה של מירון, בו נערך 'לחיים טיש'. והציבור שבר את הצום. כמו כן, נערכה במקום שמחת החלאקה והתגלחת ליניק הפעוט.

בתום המעמד, נערך שולחן על ידי האדמו"ר. במהלך המשא הקצר שנשא במהלך הטיש, ביקש האדמו"ר, כי יקפידו במוסדות התורה, שלא לבטל חלילה אפילו לרגע קט מהלימודים במשך ימי השמחה. "חרף השמחה השרויה במעוננו ובחצר הקודש צאנז, אסור שזו תגרום חלילה לביטול תורה", ציין האדמו"ר.

בסיומו של הטיש, עבר הקהל כדי לברך ולאחל לאדמו"ר מזל טוב.
צאנז חלאקה טיש רשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד