כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חיפוש יורשי הנספים בשואה נמשך • קמפיין בדרום אמריקה

ה'חברה לאיתור ולהשבת נכסי נספי השואה' פתחה בקמפיין נרחב בדרום אמריקה, אוסטרליה ודרום אפריקה, במטרה לאתר יורשים נוספים לניצולי השואה ולנכסיהם

ילדי השואה
ילדי השואה

עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי אמנם חלפו, אבל ב'חברה לאיתור ולהשבת נכסי נספי השואה' ממשיכים בניסיונות לאתר יורשים פוטנציאליים ל-60,000 הנכסים שכבר אותרו, ונמצאים כיום בידי החברה.

לאחר קמפיין מוצלח בצפון אמריקה, מרחיבה החברה את פעילותה: במהלך החודש האחרון פרסמה החברה מודעות בכלי תקשורת יהודים בכל הקהילות היהודיות בדרום אמריקה (בין היתר במדינות ברזיל, מקסיקו וארגנטינה), אוסטרליה ודרום אפריקה, קמפיין שמעולם לא נעשה במדינות אלו.

מתברר שרובם של היהודים שמתגוררים במקומות אלו - הינם יוצאי אירופה, ולכן מפעילה החברה מאמצים חובקי עולם על מנת להגיע אליהם, ולקרוא להם - באמצעות מודעות פרסום - להיכנס למאגרי המידע שבאתר החברה, לנסות לאתר קשר משפחתי לנכסים, ולהגיש בקשה להשבת הרכוש.

מיכה חריש, יו"ר החברה, אומר, כי החברה מחפשת מאז הקמתה בכל פינה בעולם את יורשי הנספים בשואה, על מנת להשיב להם את רכוש יקיריהם שנספו בשואה. "מדובר בנכסים שמצויים בישראל, אך ישנה סבירות גבוהה שיורשי הנכסים הללו נמצאים בקרב יהודי התפוצות, כי אלו נכסים שנרכשו לפני מלחמת העולם השנייה - קודם השואה".

"החברה פועלת לאתר את יורשי הנכסים במרץ ובנחישות, זוהי חובתנו המוסרית לעשות את כל הניתן על מנת לאתר בקרב יהודי התפוצות את בעלי הנכסים ולהשיב להם את שלהם, ובכך לסגור מעגל ולהביא לצדק היסטורי".
מקסיקו שואה יורשים נכסים חברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד