ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

סוריה: 18 מקרי שימוש בגז רעיל • מפקד המשטרה ערק

האופוזיציה הסורית טוענת כי משטר אסד השתמש עד כה ב-18 מקרים בגזים רעילים • מפקד המשטרה הצבאית של סוריה, המחזיק בדרגת אלוף, ערק לשורות המורדים

המרד בסוריה
המרד בסוריה

האופוזיציה הסורית טוענת כי השימוש בגז רעיל על ידי כוחות המשטרה הסורי בתחילת השבוע לא היה הפעם הראשונה בה אנשי בשאר אסד עשו בו שימוש. "האופוזיציה תיעדה 18 פעמים שבהן המשטר עשה שימוש בנשק כימי בפרברי דמשק, פרברי אידליב, חומס ופרברי חמה".

דובר הצבא הסורי החופשי, לואיי מקדאד, אמר ליומון הלונדוני 'א-שרק אל-אווסט', כי ב-18 הפעמים הללו נעשה שימוש בגזים הללו. "זה סוג חדש של גזים רעילים שלא ידענו שהם קיימים בארסנל הכימי של המשטר הסורי. על כן ניתן להעריך כי המשטר השיג אותם בזמן האחרון".

עוד צוטטו גורמים באופוזיציה, כי המשטר ירה רימונים עם גז רעיל שגרם לקוצר נשימה, בעיות בעיניים ובעצבים - לעבר שכונת חאלדיה בעיר חומס. "הרופאים לא הצליחו עד כה לגלות באיזה גז מדובר", הוסיפו.

במקביל, דיווחו היום גורמי אופוזיציה סוריים, כי מפקד המשטרה הצבאית של סוריה, הגנרל עבד אל-עזיז שלאל, ערק לשורות המורדים. שלאל, הנושא דרגת 'ליוא' - המקבילה לאלוף בצה"ל - הוא הגורם הביטחוני הסורי בעל הדרגה הגבוהה ביותר שעורק לשורות המורדים מאז תחילת ההתקוממות בסוריה לפני 21 חודשים.

בנוסף לתפקידו כמפקד המשטרה הצבאית, קיבל שלאל את האחריות על מספר בתי כלא כגון סידנאיא ותדמר. בתפקידו זה החליף שלאל את שר הפנים מוחמד שעאר, המאושפז בביירות לאחר שנפצע קשה בפיצוץ במשרדו לפני כשבועיים.

עד כה לא ברור מה מצבו של שר הפנים. לפי כמה דיווחים מהתקשורת הערבית, במהלך הפיצוץ שאירע במשרדו הוא איבד את אחת מידיו. עם זאת, גורמים בלבנון הכחישו את הדיווח, וטענו כי מצבו משתפר, וכי הוא יצא מיחידת הטיפול הנמרץ ועבר למחלקה רגילה בבית החולים.
סוריה מורדים גז עריקה שלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד