כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האם החרדים יתמכו באיש ש"ס כראש העיר פתח תקווה?

אוריאל בוסו, סגן ראש העיר פתח תקווה, הוא המועמד הטבעי לרשת את מקומו המתפנה של ראש העיר יצחק אוחיון • מה עשוי למנוע ממנו את התפקיד? • ומה מגיב בוסו עצמו?

אוריאל בוסו ויצחק אוחיון
אוריאל בוסו ויצחק אוחיון

ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, הודיע היום (ג) באופן רשמי על פרישתו מתפקידו. בהודעה שהעביר לעיתונות נאמר: "אני פורש על רקע מצב בריאותי הקשה. אני מודה לתושבי העיר על האמון שנתנו בי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אוחיון יסיים את תפקידו בפועל בעוד כחודש ימים, בעקבות סיכום שהושג עם הפרקליטות, בהתחשב במצבו הבריאותי הקשה, ובתמורה - היא תמשוך את כתב האישום העומד נגדו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובהמשך התיק ייסגר.

השאלה שנותרה היא מי ישב על כיסא ראש העיר עד הבחירות, שיתקיימו בעוד פחות משנה?

מועצת העיר המונה 27 חברים נוטה לטובתו של ממלא מקום ראש העיר מטעם ש"ס, אוריאל בוסו. עם זאת, חשוב לזכור כי במסגרת פרשת השוחד המליצה המשטרה להגיש כתב אישום גם נגד בוסו - אך הפרקליטות טרם הגישה.

מקורביו של בוסו טוענים כי 14 חברי מועצה, שהם רוב מוחלט, תומכים בו כמועמד מתאים לתפקיד. אלא שמולו מתמודד אורי אוהד, יו"ר האופוזיציה בעירייה, שזוכה לתמיכת חברי האופוזיציה. ההבדל המהותי בין השניים הוא שאוהד מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, ומנגד - בוסו מצהיר שאין לו כוונה כזו.

במידה וחברי המועצה החרדיים יחליטו להעניק לאורי אוהד את תמיכתם, הוא ייכנס לתפקיד וכנראה ימשיך בו גם אחרי הבחירות. מה שמהווה שיקול משמעותי לתמוך בו כבר עתה, כדי לקצור דיבידנדים גם בקדנציה הבאה.

אך אם החברים ירצו 'להרגיש' את לשכת ראש העיר - לפחות לשנה - בוסו ייכנס לתפקיד, אך בכך הם יסכנו את הקשר עם אורי אוהד, שככל הנראה יהיה ראש העיר הבא.

עוד בנושא:
ראש העיר פתח תקווה פורש • המחליף: איש ש"ס

"ההודעה של ראש העיר לא הפתיעה אותנו לגמרי", אומר אוריאל בוסו לכתב 'בחדרי חרדים'. "השמועות רצות כבר זמן רב, היו דיבורים שהראו שהכיוון הוא פרישה, אבל למרות זאת ראינו בו ואנחנו עדיין רואים בו שותף אמיתי. יצחק הוא ראש עיר מהמוערכים בארץ, לציבור הכללי, ולציבור הדתי והחרדי בפרט".

• איך אתה מגיב לכך שאולי תהפוך לראש העיר?

"חברי הקואליציה המאוחדת והמגובשת יעמדו מאחורי כל מועמד שתהיה עליו הסכמה. אנחנו עדיין שוקלים ובודקים את כל האופציות". באשר לשאלה אם יציב תנאים ענה בוסו: "אני לא אגיב".

גם לפרשת השוחד שעומדת ותלויה נגדו - סירב בוסו להתייחס.
פתח תקווה בוסו אוחיון שוחד ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד