ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

לפיד מציג: פצצה כלכלית • "נקצץ לחרדים"

לפיד תוקף: לעצור את העלאות המסים, מעמד הביניים קורס • הפיתרון? לקצץ לחרדים בכוללים ובדיור • בשיא הנאום הציג לפיד תרשים 'פצצה' זהה לזה שהציג ביבי באו"ם

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נאם היום (ג) בועידת תחזיות 2013 של עיתון 'כלכליסט', ודיבר על נושאי רווחה וכלכלה, בדבריו תקף לפיד את מדיניות נתניהו, והדגיש כי הממשלה הבאה בראשותו של נתניהו תעלה את המיסים ומייד אחר כך גם את מחירי החשמל, מוצרי המזון, תעריפי המים והדלק. בשיא נאומו הציג לפיד תרשים דומה לתרשים הפצצה שהציג נתניהו באו"ם.

"אני רוצה להתחיל מהסוף. ממשלת ישראל יצרה בתקציב בור של יותר מ-15 מיליארד שקל, ועכשיו היא מעמידה פנים שהיא לא יודעת מאיפה היא תביא את הכסף. על מצחו של ראש הממשלה הופיעו כתמי דאגה, על רקותיו של שר האוצר זולגים אגלי זיעה, יו"ר ועדת הכספים הלום צער, יו"ר מפלגת העבודה נראתה כאן מודאגת - מאיפה יגיע הכסף?"

"אל תקנו את התיאטרון הזה. מדובר בהצגה למצלמות שאין מאחוריה דבר וחצי דבר, כי תמיד יש להם את אותה התשובה, הפוליטיקיאים הישנים שחושבים תמיד רק על עצמם מגיעים תמיד לאותה תשובה: הם יעלו עוד מסים ועוד מסים למעמד הביניים הישראלי. הם הרי לא יקצצו לחרדים, למתנחלים, לועדים ולאף אחד מקבוצות האינטרסים ואלה שהתפקדו אליהם למפלגה.

"הם תמיד ידברו על זה ויעשו קולות כאילו הפעם הם מתכוונים ברצינות, ואז ברגע האמת הם יתכנסו בחדרים האחוריים של הפוליטיקה הישראלית הישנה. וכשהם יצאו משם נגלה ששוב מי שמשלם את החשבונות - זה מעמד הביניים הישראלי וגם לו יעלו את המסים.

"כבר בינואר הקרוב הם יעלו למעמד הביניים את מס ההכנסה. ומיד לאחר מכן יעלו את מחירי החשמל, מוצרי המזון, תעריפי המים, החשמל והדלק. למה? כי מעמד הביניים הישראלי סופג הכל. ואני אומר לכם עד כאן. זו הסיבה שיש עתיד הוקמה. זו הסיבה שאנחנו מביאים לשולחן פוליטיקה חדשה.

"אתם רוצים לקצץ בואו נתחיל: בתקציב משרד החינוך יש 909 מיליון שקל תשלומי העברה לאברכים שבכלל לא לומדים במסגרת משרד החינוך – בואו נקצץ את זה. מיליארד שקל הועברו לחריש לבניה לחרדים – בואו נקצץ גם את זה. בואו נקצץ בתקציב הכבישים והסובסידיות המופקעות ובהסכמי השכר השערורתיים של עובדי הנמל באשדוד. ובואו נקצץ בחשמל החינם של עובדי חברת החשמל. ובואו נקצץ את הממשלה הזאת. איך הם מעזים לשבת בממשלה של 34 שרים וסגני שרים, כשמעמד הביניים לא גומר את החודש?"

בשלב זה הוציא יאיר לפיד תרשים המדמה פצצה וקו אדום, כחיקוי מדויק להפליא לאותו תרשים שהציג נתניהו בכנס האו"ם בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני. "שים לב אדוני. זוהי הפצצה, זהו הפתיל. זה מה שהפוליטיקה עוללה למעמד הביניים: אלו המסים. בשנתיים האחרונות מחירי החשמל עלו ב-23%, העלית ב-115% את מחירי המים, העלית ב-38% את מחירי הדלק, ואם הוא לא חרדי, העלית לו ב-37% את מחירי הדיור.

"נשאלת השאלה היכן צריך למתוח את הקו האדום. למה כאן, כי בדיוק כאן, בינואר הקרוב, אתה עומד להעלות שוב את מס ההכנסה למעמד הביניים הישראלי. לפני שמעמד הביניים קורס, לפני שהילדים שלו מחליטים לעזוב את הארץ, לפני שהפוליטיקה הישנה של האינטרסים והמגזרים מודיעה לו שהוא שוב צריך לממן את החרדים וצריך לממן את ההתנחלויות, ושוב צריך לממן ממשלה של 34 שרים שזורקים את הכסף שלנו לפח. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, לא ניתן שתמשך ההתעללות הזו באזרחים היצרניים ששרתו בצבא ולמדו מקצוע ועובדים וסוחבים על גבם את כל העגלה הישראלית", סיים לפיד את דברי ההסתה נוטפי הארס בפאתוס.
יאיר לפיד יש עתיד פצצה בנימין נתניהו כלכליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד