י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אנשי ביתו • מי הם הרב משה ויהודית יוסף?

לאחרונה עלו לכותרות שמותיהם של הרב משה יוסף ורעייתו יהודית כמוציאים ומביאים בביתו של הגר"ע • עו"ד ראובן יצחק מסביר את הרקע לקרבתם ומהיכן הם שואבים את כוחם

משה יוסף עם אביו. צילום: יעקב כהן
משה יוסף עם אביו. צילום: יעקב כהן



רבות דובר על בית הרב עובדיה יוסף שליט"א, אך מעט מאוד על בני ביתו ששומרים עליו ומטפלים בו לאחר פטירת רעייתו הרבנית מרגלית.

כידוע, מנהיג תנועת ש"ס חגג לאחרונה יום הולדת 90 שיזכה לחיים ארוכים. הרב עובדיה יוסף הוא אב ל-11 ילדים שש בנות וחמישה בנים, סב לעשרות רבות - של נכדים בוגרים ולעשרות נינים. כל בניו וחתניו הם רבנים מוכשרים ומנוסים שהגיעו בזכות עצמם למעמד חשוב.

בין בניו ניתן למצוא את בן זקוניו הרב משה יוסף אשר נולד וגדל בירושלים ובתל אביב, עוד בהיות אביו הרב הראשי לתל אביב.

הרב נשוי ליהודית ואב לתשעה ילדים. הוא אחראי על מכון "מאור ישראל" שבראשותו, כמו-כן אחראי על הוצאת ספרי אביו לאור. בין יתר המוסדות שבניהולו ניתן למצוא את הבד"ץ, מכון מאור ישראל, וכולל אברכים. את לימודיו סיים בישיבת קול תורה ובישיבת חברון בירושלים.

לאחר פטירת אמו הרבנית מרגלית עבר עם רעייתו לגור עם אביו בשכונת הר נוף. כדי לסעוד אותו ולטפל בו ובכל מחסורו.

מעבר של בני הזוג הצעיר לבית הרב בשנות העשרים לחייהם כשכל עתידם לפניהם, כדי לשאת בכל הטיפול ולנהל את משק הבית לא היה דבר של מה בכך, ולכל הדעות הקרבה לא פשוטה, במיוחד כאשר מדברים על זוג צעיר הזקוק למינימום פרטיות. לאחר זמן קצר מצאו את עצמם בני הזוג מנהלים בית אשר דומה במהותו ובמספר מבקריו לבית הנשיא או בית ראש ממשלה.

הרב משה נותן את כל כולו לאביו ואף מקריב את עתידו כד לספק את כל צרכיו כאשר הוא ורעייתו הרבנית יהודית מתרחקים מהתקשורת באופן בולט, וקולם לא נשמע עד עתה.

אתגר לא פשוט

לדברי מקורבי בית הרב: "ניהול משק הבית של הרב עובדיה יוסף אינו דבר פשוט, לארח עשרות אנשים כל יום ויום עד השעות הקטנות של הלילה, לקום באמצע הלילה כדי לדאוג לכל מחסורו של הרב, לכך נדרשת הקרבה גדולה ולא פשוטה ובכל זאת עומדת לבדה הרבנית יהודית".

כיום הם בשנות הארבעים לחייהם עדיין שומרים וממלאים את תפקידם באופן מעורר כבוד, לאחר שנים רבות שהקדישו מחייהם לשמירה על הרב ודאגה לכל מחסורו. את התוצאות הטיפול ברב אנו רואים ומרגישים, שכן הרב נראה טוב, עדיין כותב ספרים ומעשיר את הציבור בידיעותיו.

מקורבים לבית הרב יזקפו זאת לא מעט לזכות השניים שהקפידו לשמור על בריאותו של הרב ולנהל עבורו אורח חיים בריא.

בהיסטוריה של עמנו ניתן לראות לא מעט כלות שדאגו לחמיהם באופן מעורר כבוד, עד לא מזמן קראנו בפרק לח בספר בראשית, על תמר שדאגה לכבודו של יהודה עד כי הייתה מוכנה להישרף באש ולא לפגוע בכבוד חמה.

מרן הרב עובדיה יוסף הוציא לאור מעט ספרים בשנים האחרונות, בספריו מודה הרב על דאגת בנו וכלתו הדואגים לכל מחסורו.

פורסם באתר החדשות NEWS1 מחלקה ראשונה

יהודית יוסף משה יוסף בית הרב הגר''ע יוסף ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד