כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב בקשי דורון: רוצה משפט מהיר, בריאותי מידרדרת

יום לאחר הגשת כתב אישום נגד הראשל"צ לשעבר, דורשים פרקליטיו: לקבוע תחילת משפטו בהקדם האפשרי, כדי שיזכה לראות את שמו מטוהר בפומבי בעודו בחייו

הרב בקשי דורון. צילום: ארכיון
הרב בקשי דורון. צילום: ארכיון

יום לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב הראשי לישראל לשעבר, הראשל"צ רבי אליהו בקשי-דורון, הוא הגיש היום (ג׳) באמצעות פרקליטיו ד"ר יעקב וינרוט ועו"ד ירון קוסטליץ, בקשה ייחודית ודחופה לקביעת תחילת משפטו בהקדם האפשרי, זאת על-מנת לממש את זכותו היסודית למשפט מהיר, ולזכות לראות את חפותו ואת שמו מטוהר באופן פומבי בעודו בחייו.

בבקשה מצויין כי אתמול פירסם דובר משרד המשפטים בכל כלי התקשורת בהרחבה הודעה שייחסה לרב בקשי-דורון מעשים שיש בהם קלון, ובכך נגרם לרב נזק בל יתואר.

הרב בקשי דורון הגיש את הבקשה למשפט מהיר, על-מנת לשמר בידו את האפשרות להיות מעורב בהליך המשפטי בעניינו ולזכות לראות את שמו מטוהר ברבים, כך שאות הקלון שבעצם הגשת האישום נגדו לא תישאר צמודה לשמו, אם לא יוכל להעיד בעתיד במשפטו, בשל מצבו הרפואי.

הסניגורים מציינים, כי "דינו של כתב האישום נגד הרב להיות מבוטל בפתח המשפט, לנוכח העובדה כי הפרקליטות הודיעה כבר לרב בשנת 2007 כי לא תעמידו לדין פלילי, וכי בעצם העמדתו לדין עתה יש הפרה חמורה של זכויות היסוד של הרב".

כתב האישום עוסק במעורבותו של הראשל"צ לשעבר בפרשת 'תיק הרבנים', במהלכה הונפקו תעודות כוזבות של הסמכה לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה. לפי כתב האישום, באמצעות התארים הכוזבים התקבלו במרמה מהמדינה באורח שיטתי מיליוני שקלים כתוספות שכר לאנשי צבא ומשטרה, שלא היה כל בסיס לשלמן.
הרב אליהו בקשי דורון כתב אישום משרד המשפטים יעקב ויינרוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד