י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'מגן' חנכו: מוקד מידע טלפוני

לאחר שנים רבות בהן לא הייתה לחרדים כתובת טלפונית לפניות וייעוץ בתחום בריאות הנפש, חנכו ב'מגן' מרכז ייחודי • בקביעת המזוזות כובדו האדמו"ר מבאיאן, רב הכותל, וסגן השר יעקב ליצמן • תמונות

'מגן' חנכו: מוקד מידע טלפוני



במעמד מיוחד התקיים ביום שלישי מעמד קביעת המזוזות במוקד המידע הטלפוני של מרכז "מגן" בירושלים. המעמד התקיים בראשות האדמו"ר מבאיאן, רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מ"מ ר"ע ירושלים יוסף דייטש, חבר המועצה ישראל קלרמן, אישי ציבור, נציגי מערכת הבריאות וקופות החולים, משה שלזינגר מנהל השיווק למגזר החרדי ומתאם קשרי הקהילה של 'מכבי', והרב יואל קלופפר מנהל המגזר הדתי-חרדי במחוז ירושלים של 'כללית'.

את המעמד אפפה תחושת שליחות והיסטוריה מאחר שמדובר במוקד מקצועי ראשון מסוגו המופעל בשיתוף משרד הבריאות ומכון "מגן" ומותאם לבני המגזר החרדי.

כבר לפני למעלה מחמש שנים עלה הרעיון של מרכז מידע מגזרי, ו'מגן' נבחר כמפעיל המרכזי. אך התוכנית לא הגיעה לכלל ביצוע ולא נמצא מענה לנפגעי הנפש ובני משפחותיהם.

עם כניסתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לתפקידו, פנו אנשי מרכז 'מגן' לסגן השר ועדכנו אותו בפרטי התכנית. ליצמן נרתם למשימה והחליט להפנות את המשאבים הדרושים לשם הקמת מוקד המידע הטלפוני המשותף למשרד הבריאות ולארגון "מגן".

בעבר לא הייתה מודעות רבה לתחום הטיפול בבריאות הנפש בציבור החרדי. פניות שנעשו לעיתים לגורמים בלתי מקצועיים הניבו מפח נפש. בשנים האחרונות, הצליחה "מגן" לחולל מהפכה בתחום, להזניק את המודעות והטיפול ובעידוד הרבנים קיים תהליך מבורך בנושא.

הפניות הרבות שמגיעות ל"מגן" מצד המבקשים טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים מעידות יותר מכל על השינוי שחל. גם מכתבי התודה הרבים הזורמים למרכז מגלים כי הסעד והליווי המקצועי היה נחוץ.

באחרונה הצליחו במרכז 'מגן' לברך על המוגמר ועתה נקבעו המזוזות. האדמו"ר מבאיאן נשא דברי ברכה לרגל פתיחת המרכז ואמר כי על מרכז זה ניתן לומר כי "מגן הוא לכל החוסים בו".

רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ אמר: "עד היום היה נושא בריאות הנפש מחוץ למחנה ועתה בזכות פעילות מרכז מגן הדבר נכנס לתוך המחנה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "מרכז מגן מוביל מהפכה בתחום בריאות הנפש בציבור החרדי ואלפי משפחות חרדיות חייבים להם את חייהם".

ד"ר גדי לובין, ראש אגף בריאות הנפש של משרד הבריאות, בירך אף הוא על היוזמה ואמר: "אנו במשרד הבריאות נוגעים בנשמות של בני אדם. מאחורי כל הניירת שבהם אנו מטפלים, עומד אדם עם שם ויכולות, ולכן אנו צריכים לדאוג שהוא יוכל לקבל את צרכיו, וזה מה שעושים כאן במרכז מגן".

במוקד המידע יוכלו הפונים לקבל מידע מקצועי על ההפרעות הנפשיות, השלכותיה ומהלך ההתמודדות עימה כמו גם הכלים שיכולים לסייע במחלה. כן יינתן מענה מקצועי בנוגע לזכויות הרפואיות והחוקים הרלוונטים, שעתידים לסייע לחולים. האינפורמציה כוללת מידע על המחלה, השירותים בתחום בריאות הנפש בקהילה ובאשפוז, השיקום התעסוקתי והחברתי, שירותי קופות חולים, זכויות בביטוח לאומי, סל שיקום ושירותים הניתנים על ידי אגודות חסד.

כן יתקיימו קורסים וימי עיון על מנת להעלות יותר את המודעות לבריאות הנפש ודרכי ההתמודדות עימה.

במוקד המידע ניתן המידע בידי מיטב אנשי המקצוע, שומרי תורה ומצוות, וללא כל תשלום, כשהמידע כולו ניתן בסודיות מוחלטת.

צילום: משה גולדשטיין

















מגן בריאות הנפש משרד הבריאות יעקב ליצמן שמואל רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד