י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר וואלה: בנט ממריא ל-15 מנדטים, הליכוד נחלש

הקמפיין האגרסיבי שניהל הליכוד-ביתנו נגד בנט - פועל כבומרנג • עוד בסקר TNS-טלסקר: פער המנדטים בין הגושים גדל ל-12 • ש"ס ולפיד נחלשו • ומי נשאר בחוץ?

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

הקמפיין האגרסיבי של הליכוד נגד יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, פועל כבומרנג. לפי סקר חברת TNS טלסקר שבוצע עבור אתר וואלה! ומתפרסם הבוקר (ד). לו היו הבחירות מתקיימות כיום, הייתה הליכוד-ביתנו זוכה ב-35 מנדטים והבית היהודי ב-15 מנדטים - ירידה של שני מנדטים לליכוד, לעומת עלייה של ארבעה מנדטים לבית היהודי, ביחס לסקר וואלה הקודם, שפורסם לפני שמונה ימים.

החברה השלישית בגוש הימין-דתיים - ש"ס, יורדת במקצת ונעמדת על 10 מנדטים. אצל יהדות התורה אין חדש: היא ממשיכה להתנדנד בין 5-6 מנדטים, והפעם מתייצבת על 6.

לפי הסקר ברור כי ראש הממשלה, שמנגח את בנט ומפריח בלוני ניסוי סביב השאלה האם להקים ממשלה עם ש"ס במידה שיזכה - נכשל כישלון חרוץ בכל הנוגע למלחמתו בשותפותיו הטבעיות.

בגוש המרכז-שמאל: העבודה של שלי יחימוביץ' עולה ל-18 מנדטים, התנועה של ציפי לבני עולה גם היא ל-11, ויש עתיד של יאיר לפיד יורדת לעשרה. מרצ עם ארבעה מנדטים, והמפלגות הערביות עם 11.

בניגוד לשבוע שעבר, קדימה כבר לא בתמונת המנדטים, וגם לא יתר המפלגות שגירדו את אחוז החסימה - עם שלם, עוצמה לישראל או הישראלים.

הפער בין הגושים ממשיך לגדול בקצב איטי, אך יציב: שישה מנדטים לפני שבועיים, שמונה מנדטים בשבוע שעבר ו-12 מנדטים בסקר הנוכחי.

קמפיין הליכוד נגד בנט, שהחל מיד לאחר תוכניתו של ניסים משעל ביום חמישי, נכשל כישלון חרוץ. ראש הממשלה רץ להתראיין בערוצי הטלוויזיה בזה אחר זה, מודעות אנונימיות פורסמו בעיתונים, ואפילו תשדיר מיוחד הופק במהירות. אבל הסקר של וואלה והסקר שפורסם אתמול בעיתון 'הארץ' מוכיחים שמאמץ לא היה כדאי – בסופו של דבר הוא עזר לבנט יותר מאשר לליכוד.

אתר וואלה מדווח על שני אירועי בחירות שגרתיים שהתרחשו ביום שני השבוע - ארבעה ימים לאחר ההתבטאות של בנט - העשויים להטריד עוד יותר את מנוחתו של נתניהו, אם יסתמנו כמגמה.

בבית הספר החקלאי 'אשל הנשיא' - בית ספר חילוני - נערכו שלשום בחירות. 1,500 תלמידיו מגיעים מיישובי האליטה של הדרום, להבים, עומר ומיתר, כמו גם מבאר שבע וממושבי וקיבוצי האזור. 1,022 תלמידים השתתפו בהצבעה. 18 אחוזים מכלל הקולות ניתנו לליכוד ביתנו, ממש כמו מפלגתו של יאיר לפיד. הזוכה הגדולה היתה הבית היהודי עם 37 אחוזים.

בערב התקיימה הרצאה של בנט בבאר שבע. האולם היה מפוצץ. על מנת לשלוט בכמות הנכנסים חולקו מראש כרטיסים על ידי האוניברסיטה. הם אזלו. הרוב המוחלט של הנוכחים היה חילוני.
נפתלי בנט הליכוד ביתנו בחירות סקר וואלה העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד