י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרבנים הספרדים חתמו: "לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק"

תחת הכותרת "מחאה נמרצת", חתמו עשרות גדולי תורה ורבנים על מכתב נוקב נגד רבי אמנון יצחק • "מעיז לפלג ולשסע הציבור, אין לסייע לו בתרומות" • בלעדי: חתימות הרבנים

רבי אמנון יצחק. צילום: ארכיון
רבי אמנון יצחק. צילום: ארכיון



המתקפה של רבי אמנון יצחק נגד תנועת ש"ס ואנשי ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף, עומדת לקבל מענה כואב: עשרות גדולי תורה ורבנים ספרדים, מכל גוני הקשת של עולם התורה הספרדי, חותמים על מכתב ונוקב, מפתיע בחריפותו נגד מייסד מפלגת 'כוח להשפיע'.

במכתב, המופיע תחת הכותרת "מחאה נמרצת - רבם דקרו", עליו חתומים, בין היתר, הרבנים הגאונים שלום כהן, שמעון בעדני, משה צדקה, מאיר מאזוז, אליהו בקשי דורון, יהושע מאמאן, ראובן אלבז, משה מאיה, כותבים הרבנים:

"המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים, על ידי אנשי ריב ומדון המתעטפים באיצטלא מזוייפת של קדושה, ופוגעים ומבזים מערכות אלקים חיים, וכל מטרתם היא רק כדי לגדל את שמם תוך זריעת מחלוקת בישראל, ובזה נגרם בלבול בקרב המון העם.

"לא עת להחריש, ואנו מוחים מחאה נמרצת ומזהירים את קהל יראי ה' לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק, אשר הוכיח שכל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן מאור עינינו פוסק הדור, רבינו עובדיה יוסף שליט"א, אשר מסר ומוסר את נפשו ומאודו על התורה הקדושה למען כלל ישראל ולהחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה.

"ובפרט בעת הזאת אשר מרחפות גזירות על עולם התורה ולומדיה, מעיז ר' אמנון יצחק לפלג ולשסע את הציבור, להחליש את כח עולם התורה, ולגרום לצער השכינה, ובוודאי לא תצליח דרכו. וצריך כל אחד למחות על מעשיו, ואין לסייע לו בתרומות או בכל עניין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, היבדלו מתוך העדה הזאת. וזיכנו הקב"ה להסתופף תחת הנהגתו של מרן מאור ישראל שליט"א אשר ממימיו אנו דולים, ומתורתו אנו למדים. ועושה השלום הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל.

ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן. החותמים בצער ובלב רותח"

רבי אמנון יצחק נגד מימרן, רווח וקריספל: "שימותו"

את ההפקה של המכתב יזמו גורמים ספרדים עצמאיים, ואין לו קשר למטה ההסברה של קמפיין הבחירות של המפלגה. "ש"ס לא תפיץ את המכתב", אומרים גורמים במטה. "יש כמה אנשים שמתעסקים עם המכתב, אך הוא לא קשור לש"ס".

אמש, במהלך נאום בחירות שנשא בנתיבות, המשיך רבי אמנון יצחק בהתקפותיו נגד ש"ס, ואף קילל את שדרן ומנהל התוכניות של רדיו 'קול ברמה' אבי מימרן, איש הפירסום יגאל רווח ואמיר קריספל, באומרו: "ארגנו נגדי מכתב - כולם ימותו מיתה משונה".

המכתב עליו חתמו הרבנים:

אמנון יצחק ש''ס בחירות רבנים מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 123 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד