י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רב שהעליב את הרב הצבאי לשעבר ישראל וייס - הורשע

בפסק דין יוצא דופן, הרשיע בית משפט את הרב אליצור סגל בהעלבת עובד ציבור • תקף לפני 8 שנים את הרבצ"ר דאז על תמיכתו בהתנתקות • "הנאשם הטיח דברים קשים ביותר"

הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וייס. צילום: דו"צ
הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וייס. צילום: דו"צ

בפסק דין יוצא דופן, הרשיע אתמול (ג') בית המשפט השלום בירושלים את הרב אליצור סגל בהעלבת עובד ציבור. זאת לאחר שהאחרון פרסם מאמר בשנת 2004 באתר 'מנהיגות יהודית', בו הטיח שורה של האשמות וביקורות נגד הרב הצבאי הראשי דאז, תא"ל במילואים הרב ישראל וייס.

פסק הדין של השופטת אילתה זיסקינד, הוא נדיר במיוחד מהסיבה שבו מורשע אדם בעבירה פלילית על דברים שאמר נגד איש ציבור.

בפסק הדין ציטטה השופטת חלק מהדברים שנכתבו לפני 8 שנים והביאו להרשעתו של הרב סגל, "כשעלתה תכנית ההתנתקות לאוויר. תכנית הכרוכה בהריסת ישוב הארץ בהגליית אלפי יהודים, מי אם לא הרב הצבאי הראשי היה אמור להוציא פסק הלכה חד משמעי האוסר על כל חייל קצין או אזרח לקחת חלק בתכנית מתועבת זו?"

עוד כתב הרב סגל, על פי פסק הדין: "אבל הרב הצבאי אינו שותק, אלא מגבה את התכנית מעל כל במה. הרב הצבאי הראשי שותף לביטול מצוות ישוב הארץ השקולה ככל התורה כולה".

הרב סגל טען אז, כי הרב וייס היה שותף לשורה של עבירות על החוק, בהן שותפות לרצח, גילוי עריות וחילול שבת. "מאז קום המדינה משרתות חיילות בצה"ל. אך לפני כ-5 שנים, החל שינוי כאשר שירותן הפך צמוד ביותר לגברים, מה שגורם לסיטואציות של איסורי עריות חמורים. הרב הצבאי שותק על כך, ושתיקתו רועמת יותר מאלף רמקולים... הרב הצבאי שותף לגילוי עריות".

סגל טען כי אין בדבריו משום העלבה, אלא חוות דעת מקצועית ועניינית, שהיא חלק מחופש הביטוי. במהלך משפטו הוא כפר באשמה, וטען כי יש בידיו עדויות של קצינים התומכות בכך שוייס לא מילא את תפקידו. הוא גם הציג בבית המשפט מקורות הלכתיים שלדבריו "תומכים במסקנות", אולם השופטת, לא התרשמה - וכאמור הרשיעה אותו בהעלבת עובד ציבור.

"הנאשם הטיח ברב הצבאי הראשי דברים קשים ביותר, מלווים בביטויים פוגעניים שאין הדעת סובלת", נימקה זיסקינד בפסק הדין. היא קבעה: "המאמר פגע בליבת כבודו ותפקידו של הרב, הן כאיש דת והן כאיש צבא, ועל כן הוא בבחינת 'המלבין פני חבריו ברבים, כאילו שפך דמים'".

גזר דינו של סגל יינתן בהמשך.
ישראל וייס רב ראשי עובד ציבור בית משפט הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד