ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כלכלי

כלכלי

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום את צו הגז שנועד להגדיל את כמות האולפינים (חומרי גלם של כימיקלים תעשייתיים ומוצרי פלסטיק) בגפ"מ, הקבועה בתקן 1134, מ-20% ל-40%, לתקופה מוגבלת של חודשיים – מה-1 בינואר 2013 עד 28 בפברואר 2013. במהלך הדיון הובהר כי העלות של גפ"מ עם 40% אולפינים תהייה נמוכה מהעלות של גפ"מ עם 20% אולפינים, והיו"ר שאמה-הכהן ביקש לוודא כי ההוזלה, שמוערכת בכ-1.5% עד 4%, תגיע לכיסו של הצרכן.
מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה והמים, חן בר יוסף, אמר כי המשרד קיבל פניה של אחד מבתי הזיקוק, לפיה בעקבות שיפוצים במפעל כרמל אולפינים המפעל לא יקלוט רכיבי גפ"מ המיוצרים על ידי בתי הזיקוק. יהודה גסנר ממנהל הדלק במשרד האנרגיה הסביר כי האולפינים הוא מרכיב שממנו מיצרים פלסטיק וכששורפים אותו לאורך זמן הדבר דורש יותר עבודות תחזוקה וניקוי. בר יוסף אמר עוד כי עד לפני כשלוש שנים רמת האולפינים בשגרה עמדה על 40%, כך שהחברות יודעות להתמודד עם המצב. הוא הוסיף כי האישור נדרש כדי למנוע מחסור של גז במשק, שכן אם ההחרגה לא תאושר יסופקו למשק רק 40 אלף טון גז, מתוך צריכה של 60 אלף טון.
מנכ"ל בתי הזיקוק לנפט באשדוד, מלאכי אלפר, אמר כי גפ"מ אולפיני יקר יותר מג"פ רגיל, אולם בית הזיקוק יפחית את עלות הגפ"מ האולפיני בשיעור של כ-10 דולר לטון ואולי אפילו יותר. עם זאת הוא הבהיר כי בית הזיקוק יוריד את המחיר לחברות הגז, והן צריכות להוריד את המחיר לצרכן. מנכ"ל חברת גז יגל וסמנכ"ל חברת אמישרגז אמרו כי אם מחיר הבסיס יירד הדבר יבוא לידי ביטוי במחיר לצרכן. היו"ר שאמה-הכהן ביקש לוודא שאכן כך יקרה ואמר: "אם יש נסיבות שמאפשרות להוזיל את המחיר לצרכן – אין סיבה שזה לא יקרה".
ועדת הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד