י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ניצחון בקרית יובל: החרדים כבשו גני הילדים

לקראת עונת הרישום מתברר כי 21 גני ילדים חרדים פועלים בקרית יובל לעומת 16 גני ילדים ממלכתים • סגן ראש העיר יצחק פינדרוס: "הילדים עדיין לומדים בתת-תנאים"

גן ילדים. צילום: פלאש 90
גן ילדים. צילום: פלאש 90

זה מספר שנים שבוער עימות חריף על זהותה של שכונת קריית יובל בירושלים.

הנציגים החרדים בעיריית ירושלים נלחמים למען החרדים התמגוררים בה וטוענים כי מספר התושבים החרדים בה גדול. הנציגים החילוניים לעומתם טוענים כי מספרם זניח וכי, "החרדים משתלטים עליה בכוח".

נתונים רשמיים שפורסמו בימים אלו באתר הרשמי של עיריית ירושלים מציגים את המציאות: מספר גני הילדים של החינוך הממלכתי, קטן בהרבה ממספר גני הילדים החרדיים.

21 גני ילדים שייכים למינהל החינוך החרדי בעוד ורק 16 גני ילדים הפועלים בשכונה הינם ממלכתיים.

המספרים המפתיעים מופיעים בחוברת מיוחדת המוצגת באתר לקראת הרישום לגני הילדים לשנת הלימודים הבאה ובה רשימות מדויקות של גני הילדים בעיר.

למרות הנתונים המעודדים, יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי אומר כי יש הרבה מה לקדם בנושא החינוך החרדי בשכונה, "הילדים באותם גנים, לומדים בתת תנאים", הוא מספר. "מבנים שצריכים לשמש אותם הוקצו על ידי העירייה לבית כנסת רפורמי ולמשפחתונים, שימושים פחות חשובים וחלקם אף לא נצרכים מגני הילדים".

פינדרוס גם מצביע על בעיה נוספת: "יש 700 ילדים בגיל יסודי שנאלצים לצאת מהשכונה מידי בוקר כדי ללמוד במוסדות בשכונות סמוכות כי אין מבנה מסודר בשכונה ועל כך אנחנו עמלים בימים אלו".

פפה אללו, חבר מועצת העיר מטעם מרצ טוען כי כשהוא קורא נגד השתלטות החרדים על השכונה הוא מכוון לנתונים הללו, "המספרים לא הפתיעו אותי, הם מעידים כי החרדים השתלטו לנו על השכונה.

"קריית יובל הייתה שכונה חילונית לכל דבר עד שהחרדים הגיעו אליה למרות שאין בה אף מוסד יסודי עבורם ולמרות שהיא לא עונה לכל צרכיהם. עתה הם רוצים להצהיר שהיא חרדית.

"תאר לך סיטואציה", אומר אללו, "שהחילונים היו מגיעים לשכונת הבוכרים ומשתלטים עליה. ראש העיר צריך לדאוג שיהיו כאן יחידות דיור גם לחרדים וגם לחילונים. לא טוב שהם יגורו אחד בתוך השני, זה רע עבור כולנו".
קריית יובל ירושלים פפה אללו גני ילדים יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד