י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קדימה תמשיך בקמפיין האברכים: "זו לא הסתה"

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את תלונתו של ח"כ ישראל אייכלר, נגד הקמפיין של קדימה • השופט רובינשטיין: "אין הסתה בדרישה להשוות שכר של חיילים לזה של אברכים"

הקמפיין. צילום: אתר קדימה
הקמפיין. צילום: אתר קדימה

הערב (ד') החליטה ועדת הבחירות לדחות את בקשתו של יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ ישראל איכלר, לפסילת קמפיין קדימה.

כזכור, שיגר איכלר בתחילת השבוע מכתב ליו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, בטענה כי הקמפיין הקורא להשוות את שכר החיילים לשכר האברכים הנו הסתה וכן הנתונים הנכללים בו אינם נכונים.

בהסבר אותו שיגרה קדימה לוועדת הבחירות, טענה כי "הקמפיין אינו כולל מסרים שליליים ואינו מכוון נגד ציבור האברכים אלא לטובת החיילים". וכי "ברור שלא מדובר בגזענות שכן האברכים אינם 'עם' אלא חלק בלתי נפרד מעם ישראל. יש לציין כי חה"כ אייכלר עצמו טוען בבקשה כי 'האברכים אינם בני גזע אחד' ודי בכך בכדי להסיר את טענת הגזענות על הסף.

עוד בנושא:
48507 • אייכלר: לפסול קמפיין ה'אברכים' של קדימה

בדברי ההסבר אותם צירף להחלטתו, כתב השופט רובינשטיין כי "סוגיית שירותם של אברכים בצה"ל היא סוגייה ציבורית מן המעלה הראשונה. קריאה להשוואת תנאיהם של חיילים בצה"ל לזה של אברכים מצויה בגדרו של השיח הציבורי הלגיטימי והיא אינה הסתה נגד יהודים וחרדים ובוודאי אינה אנטישמית".

ב'קדימה' מיהרו לברך: "קדימה תמשיך להוביל את המאבק למען חיילי צה"ל. אין שום סיבה שעד שלא יהיה שוויון בנטל – שראשית יהיה שוויון בכסף.

"חיילי צה"ל מגנים בגופם על מדינת ישראל וראוי שיזכו על כך להרבה יותר מפרוטות או מכסף כיס, בטח ובטח כאשר במקביל אלו שאינם משרתים מקבלים מהמדינה פי כמה וכמה. זה לא ראוי, לא הגון ואנו נמשיך להלחם על כך".
ישראל איכלר קדימה רובינשטיין בחירת מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד