כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"גרוסמן הבטיח לאבי העצור לסגור איתו חשבון"

בני משפחת העצור השלישי בפרשת גרוסמן זועמים • העצור סיפק אליבי אך המשטרה מאריכה שוב ושוב את מעצרו • עורך הדין: "להבנתי, המשטרה מחזיקה אותו כבן ערובה"

גרוסמן מתאושש. צילום: המחתרת
גרוסמן מתאושש. צילום: המחתרת



ביום חמישי שעבר, סמוך לשעה 1:00 בלילה, הותקף עורך 'הפלס' נתי גרוסמן, סמוך לביתו בשכונת בית וגן בירושלים, גרוסמן נשרט קלות בפניו, ושוחרר למחרת לביתו.

המשטרה מיהרה לעצור מספר חשודים: תחילה נעצר בחור מישיבת פוניבז' ואדם נוסף, ובהמשך – ביום ראשון - זומן בחור נוסף מהישיבה לחקירה - ונעצר. מעצרו של החשוד השלישי הוארך למחרת (ב) ביומיים, והיום (ד) הוארך בשנית.

קבוצת חברי העצור, קיימו הערב עצרת תפילה לשחרורו המהיר בביתו של הגרמ"י לפקוביץ' זצ"ל, שהעצור שימשו במסירות רבה שנים ארוכות.

אלא שבשיחה עם ידידיו ועורכי דינו של הנאשם, עולה תמונה עגומה, של – לכאורה – החזקת אדם במאסר ללא הצדקה, ואולי אף כבן ערובה – עד להסגרתו של חשוד אחר.

ידיד של הנאשם, שמסר הצהרת אליבי במשטרה, מספר ל'בחדרי חרדים': "חיים בחור מסודר מאוד, הוא שמע בכל מיני פרסומים את השם שלו ושם של בחור נוסף שהולכים להיעצר, ואז נעצר הבחור הנוסף, הוא הבין שכנראה מי שפרסם את השמות קיבל איזו הדלפה מהמשטרה, ונערך בהתאם.

"בנוסף, למה לא קראו לנו למסור אליבי? המשטרה קיבלה כבר ביום המעצר את כל השמות והפרטים של מי שיכל לספק אליבי מושלם, אבל לא היה אכפת לה להחזיק אדם במעצר לשווא. למה לא בדקו את מצלמות הכותל? (שם היה הנאשם. א.כ.) למה היינו צריכים – כשהגענו מעצמנו למסור אליבי ביום ב' – להתעקש ולהתווכח שיכניסו אותנו? ועד שעורכת הדין הפעילה לחץ זה לא קרה".

עו"ד יהודה פריד. צילום ארכיוןצילום: עו"ד יהודה פריד. צילום ארכיון
עו"ד יהודה פריד. צילום ארכיון


"הבטיחו לאבא שלו שיסגרו איתו חשבון"

עורכי דינו של החשוד יהודה פריד, טל גבאי ורבקה שוורץ – מחזקים את הטענות, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר עו"ד פריד: "אתה יודע שבמעצר לימים אנו עורכי הדין לא חשופים לחומר הראיות, וסביר שכשאראה אותן אדע יותר, אבל התחושה שלי, שבתחילה חשבו שהוא היה מעורב ממש בתקיפה, אך לאחר שנמסרו עדויות האליבי – הם הבינו שהוא לא היה מעורב בתקיפה, אלא אולי מישהו אחר שדומה לו במבנה הגוף, ואז המציאו את הרעיון שהוא היה מעורב בתכנון".

• האם המשטרה סיפקה איזו הוכחה לטענה הזו, שהוא היה מעורב בתכנון?

"לא קיבלתי שום ראיה או צורה שמניחה את הדעת לטיעון הזה שהוא קשור באיזו צורה לעניין".

• אז איך אתה מסביר את ההתנכלות המכוונת?

"לדעתי המניע ברור, ציינתי בבית משפט שאביו גרם בעקיפין לפיטוריו של גרוסמן מ'יתד נאמן', והלה אמר לו שיבוא אתו חשבון. ציינתי שיש לקחת זאת בחשבון ולשאול אם לא מצאו הזדמנות להתנקם ולסגור חשבון. גם לא הגיוני שכל החקירה מתנהלת מעל דפי האינטרנט והתקשורת, וכל אחד שנעצר יודעים עליו כולם מראש. איך המשטרה יכולה לטעון לשיבוש חקירה – כשמישהו, כנראה מתוך המשטרה, הוציא מידע לעיתונאים ולבלוגרים? אין שום הסבר איך פורסם בכמה מקומות מראש שהוא הולך להיעצר אם לא שהיו הדלפות מבפנים.

"העילה השנייה של המשטרה למעצרו הייתה מסוכנות. קודם כל, גם לו הוא היה מואשם בתקיפה, מדובר בקושי בשריטה קלה במצח, לא מדובר על דקירות או פציעה חמורה שהופכים אדם למסוכן. דבר שני, בשלב הזה גם המשטרה מודה שהוא לא היה בשטח, אלא טוענת שאולי הוא מעורב בתכנון של התקיפה. צריך גם לזכור שהבחור ללא שום הרשעות פליליות קודמות, אז מאיפה המציאו את העילה הזו של מסוכנות? זה נראה שהם הלכו פה קצת רחוק..."

• מה בכל זאת קורה פה?

"המסקנה היחידה שלי: שמעתי שכל ערב מגיעה ניידת משטרה לישיבת פוניבז' ומחפשת בחור אחר, הדומה לעצור במבנה גופו, תוך שהשוטרים מרמזים שאם הוא ייעצר - השני ישוחרר. זאת אומרת, הם מחזיקים אותו כבן ערובה, וזה דבר לא נורמלי ולא מקובל".

"המשטרה אמרה בבית המשפט שהיא מחפשת נתונים של איכון של הפלאפון וכאלה, אבל זה ודאי לא עילת מעצר, אם יש למשטרה בעיה להשיג את הנתונים האלה – בגלל זה היא יכולה להחזיק אדם במאסר?".

• מה אתה מתכוון לעשות?

"לדעתי, המשטרה צריכה או להגיש כתב אישום או לשחרר אותו, אי אפשר סתם לבוא לבית המשפט ולבקש עוד יומיים מאסר. בשביל מה? בשביל שתי פעולות שהם לא ביצעו עדיין? למה זה אמור לקחת זמן?

"מחר בבוקר אנחנו הולכים לערער בבית המשפט המחוזי, ונקווה ששם יתעשתו ויבינו שמדובר בעוול חמור וישחררו את העצור".

ממשטרת ירושלים הגיבה כי, כי כל טענותיו של עורך הדין מופרכות, חומרי החקירה הוצגו בבית המשפט ולו בלבד חייבת המשטרה במענה.

תגובתו של גרוסמן לדברי עו"ד לא התקבלה. היא תפורסם לכשתתקבל.
עצור גרוסמן משטרה שווא יהודה פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד