כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עצור! רמזור לפניך • משה אוסדיטשר מסרב להתנצל

הבטחתי להתנצל אם יווכח כי הסבל וההמתנה השתלמו - אך אני מסרב לעשות זאת • הרמזורים אך סרבלו את חייהם של תושבי בני ברק, ורחוב רבי עקיבא הפך למגרש חניה

עצור! רמזור לפניך • משה אוסדיטשר מסרב להתנצל

לפני תקופה לא ארוכה כתבתי על השיפוצים הנרחבים שעוברת העיר בני-ברק, סבלותיהם של תושבי העיר היו קשים ביותר, העבודות בוצעו במשך כל שעות היום והלילה. קשה לתאר את עוגמת הנפש והקשיים שגרמו עבודות אלה, שבוצעו בסתירה מוחלטת לכל היגיון.

באותו מאמר דעה העליתי את תקוות התושבים, כי אולי לאחר סיום השיפוץ וההרחבה של רחובות בני-ברק - אכן ייווכחו כולם כי היה 'שווה' לחכות, והשיפוץ שינה את איכות החיים של התושבים.

לאחר כתיבת מאמר זה, פגשתי את אחד מחברי מועצת העיר, שהלין על המאמר, ואף הבטיח לי חגיגית כי לאחר סיום השיפוצים יהיה עליי להתנצל עליו. ואכן, התחייבתי לו באותה שיחה, כי לאחר שיסתיימו העבודות, באם יוכח כי הן יצרו מציאות אחרת ואיכות חיים חדשה בעיר, אני אהיה הראשון לשבח את העשייה.

כיום, לאחר שהשיפוצים הסתיימו, עלי לבשר כי אכן השיפוץ שינה את איכות החיים ...אך לרעה.

אסביר: כמות הרמזורים בהם נתברכה בני-ברק אינה מביישת מפעל רמזורים מוביל בדרום, בכל פינה צצו להם רמזורים 'כפטריות אחר הגשם', מעבר ליצירת עומס מטורף ובלתי נשלט בכל שעות היממה - אין בהם כל תועלת.

כך לדוגמא, רחוב רבי עקיבא, אשר היה עד לא מזמן רחוב סואן, ובשעות העומס התחבורה הייתה מתנהלת בו בעצלתיים, הפך למגרש חניה גדול בכל ימות השבוע ובכל שעות היום. בכל פינה אפשר לשמוע תושבים המלינים על רימזור העיר, ונהגים מתוסכלים אשר אינם מבינים לאיזו צרה נכנסו.

לא יעלה על הדעת שעשרות מיליוני שקלים מכספי המיסים מושקעים באצטלא של טובת הציבור, ובפועל - חיי התושבים הפכו לבלתי נסבלים בעליל.

כיום יציאה לרחובה הראשי של בני-ברק היא מבצע לוגיסטי לכל דבר, ובהחלט יש להיפרד מבני המשפחה, כי אך ברור כי הסיכוי שתחזור בזמן סביר אינו עומד על הפרק.

אני מציע לנבחרי העיר שיגלו יוזמה אישית ואומץ ציבורי לומר לציבור כי מדובר בטעות קשה, תוך החזרת רחוב רבי עקיבא לימיו הישנים והטובים, כך שלפחות סופו של הפקק יראה לעין.

למרבה האבסורד, ליד כל רמזור מוצב פקח עירוני אשר מנסה לנתב את התנועה, די ברור כי כישוריהם של האחרונים בנושא דל, אמנם מדובר בעבודה יזומה שמפרנסת ככל הנראה עוד מספר פקחים, אך תרומתה דלה, אם בכלל.

יתכן כי ראש העיר - שעובר לפוליטיקה הארצית - מבקש שתושבי העיר לא ישכחו אותו, מובטחני כי באם המצב יישאר כפי שהוא, אכן כל תושב או אורח אשר יגיע לרחובה הראשי של בני ברק, לא יוכל לשכוח - גם אם ירצה - מי יצר את המצב הבלתי נסבל.

נקודה למחשבה.
רמזורים תנועה רבי עקיבא יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד