כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

העצור השלישי שוחרר • "מעצרו - כלי לפגיעה ברבנים"

עורכת דינו: "הגענו להסכמה עם המשטרה כי אין מקומו מאחורי סורג ובריח" • מעצר העצור הראשון שנעצר במוצ"ש, הוארך עד יום א' • השופטת כעסה: למה טרם קיבל תפילין

נתי גרוסמן בבית החולים. צילום: המחתרת
נתי גרוסמן בבית החולים. צילום: המחתרת



ביום ראשון, יומיים לאחר תקיפת עורך עיתון 'הפלס' נתי גרוסמן, נעצר חשוד שלישי בפרשה. מעצרו הוארך בתחילה עד ליום רביעי, ואתמול האריכה שופטת המעצרים, ענת זינגר, את מעצרו עד ליום שישי.

אלא שפרקליטיו הצליחו להביא לשחרורו ממעצר בהסכמה עם המשטרה, ללא דיון בבית המשפט. השיחרור יתבצע בשעות הקרובות.

העצור הראשון והעיקרי, שנעצר במוצאי-שבת ומעצרו הוארך עד להיום, הובא הבוקר לדיון בבית המשפט. בתום הדיון האריכה השופטת את מעצרו עד ליום ראשון.

השופטת ציינה, כי בהתאם לנטען בדיון היום, על אף שהובאו תפילין כדי שיועברו אל העצור - עולה כי עד היום לא הגיעו התפילין לידי העצור ולשימושו. "מצב זה לא ניתן לקבל", אמרה השופטת.

החשוד השני, שהרכב הרשום על שמו נצפה נמלט לאחר התקיפה, נעצר גם הוא במוצאי-שבת, וביום ראשון הוא שוחרר לביתו.

יום לאחר שנעצר החשוד השלישי, שלחה עו"ד רבקה שורץ שלושה עדי אליבי למסור את עדותם במשטרה, זאת מבלי שהמשטרה תזמן אותם. העדים, שהיו עם החשוד בזמן התקיפה, הציגו עדות חד משמעית כי החשוד לא תקף, ולא שהה בזמן התקיפה באזור שכונת בית וגן - וכי איננו קשור למקרה, משום שהם היו יחד עמו באותן שעות.

אתמול, לאחר שהוארך מעצרו שוב, הוגש ערר לבית המשפט המחוזי על כך שהחשוד השלישי מושאר במעצר, למרות שהאליבי שלו הינו חד-משמעי וברור. אלא שהדיון שנקבע להיום - נמחק, לאחר שבשיחות עם המשטרה הגיעה עו"ד רבקה שורץ להסכמה, כי ימחק הערר והחשוד ישוחרר עוד היום למעצר בית של חמישה ימים, והפקדה של 2,000 ש"ח.

עו"ד רבקה שורץ: "כפי שטענו כל העת, מרשי לא קשור לתקיפה. מעצרו נועד לשמש ככלי לפגיעה ברבנים אותם הוא מייצג, ונעשה בשיתוף פעולה של גורמים הפועלים מנקמנות אישית שאין מקומה כאן. זהו מעשה חמור, ופלא על המשטרה שלא הבינה זאת כבר ביום הראשון והמשיכה לבקש את הארכת מעצרו. בשיחותיי עם נציגי המשטרה, הגענו להסכמה כי אין מקומו מאחורי סורג ובריח, ומשכך בשעות הקרובות ישוחרר מבית המעצר".

ממשטרת ירושלים נסמר, כי החשוד השלישי ישוחרר הערב בהסכמה, למעצר בית והפקדה.

"למה לא קראו לנו למסור אליבי?"

ידיד של החשוד, שמסר הצהרת אליבי במשטרה, סיפר אמש ל'בחדרי חרדים': "העצור הוא בחור מסודר מאוד. הוא שמע בכל מיני פרסומים את השם שלו ושם של בחור נוסף כי הם עומדים להיעצר, ואז נעצר הבחור הנוסף. הוא הבין שכנראה מי שפרסם את השמות קיבל הדלפה מהמשטרה, ונערך בהתאם.

"בנוסף, למה לא קראו לנו למסור אליבי? המשטרה קיבלה כבר ביום המעצר את כל השמות והפרטים של מי שיכל לספק אליבי מושלם, אבל לא היה אכפת לה להחזיק אדם במעצר לשווא. למה לא בדקו את מצלמות הכותל? (שם היה הנאשם. א.כ.) למה היינו צריכים – כשהגענו מעצמנו למסור אליבי ביום ב' – להתעקש ולהתווכח שיכניסו אותנו? ועד שעורכת הדין הפעילה לחץ זה לא קרה".

עו"ד יהודה פריד אמר אתמול ל'בחדרי חרדים': "לדעתי המניע ברור, ציינתי בבית משפט שאביו גרם בעקיפין לפיטוריו של גרוסמן מ'יתד נאמן', והלה אמר לו שיבוא אתו חשבון. ציינתי שיש לקחת זאת בחשבון ולשאול אם לא מצאו הזדמנות להתנקם ולסגור חשבון. גם לא הגיוני שכל החקירה מתנהלת מעל דפי האינטרנט והתקשורת, וכל אחד שנעצר יודעים עליו כולם מראש. איך המשטרה יכולה לטעון לשיבוש חקירה – כשמישהו, כנראה מתוך המשטרה, הוציא מידע לעיתונאים ולבלוגרים? אין שום הסבר איך פורסם בכמה מקומות מראש שהוא הולך להיעצר, אם לא שהיו הדלפות מבפנים.

"העילה השנייה של המשטרה למעצרו הייתה מסוכנות. קודם כל, גם לו הוא היה מואשם בתקיפה, מדובר בקושי בשריטה קלה במצח, לא מדובר על דקירות או פציעה חמורה שהופכים אדם למסוכן. דבר שני, בשלב הזה גם המשטרה מודה שהוא לא היה בשטח, אלא טוענת שאולי הוא מעורב בתכנון של התקיפה. צריך גם לזכור שהבחור ללא שום הרשעות פליליות קודמות, אז מאיפה המציאו את העילה הזו של מסוכנות? זה נראה שהם הלכו פה קצת רחוק..."
נתי גרוסמן הארכת מעצר רבקה שורץ יהודה פריד תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד