כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האישום הוחמר: "ליברמן מעורב יותר משחשבנו"

האישום המתוקן נגד השר שפרש מתבסס על עדות סגנו לשעבר, דני אילון • העבירות זהות: מרמה והפרת אמונים • אבל העובדות המתוארות חמורות יותר

ליברמן וסגנו, דני אילון. צילום: פלאש90
ליברמן וסגנו, דני אילון. צילום: פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יגיש ביום ראשון לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום מתוקן נגד שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, בו הוחמרו פרטי האישום. עדותו של סגן שר החוץ, דני אילון, היוותה גורם מרכזי בהחמרת פרטי האישום.

במכתב שנשלח לעורכי דינו של ליברמן נכתב, כי בעקבות השלמת החקירה במשטרה, במה שמכונה 'פרשת השגריר', הגיעו בפרקליטות למסקנה כי ליברמן היה מעורב במינויו של בן אריה כשגריר בלטביה, בצורה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי.

בכתב האישום המתוקן נכתב כי שר החוץ לשעבר, בהיותו עובד ונבחר ציבור, יזם ופעל למימוש מינויו של בן אריה לתפקיד שגריר, תוך שהוא מודע למעשיו הפסולים של בן אריה, שבוצעו בפניו בעניינו ועבורו. ליברמן פעל כך, לטענת הפרקליטות, ביודעו כי בן אריה מסר לו מידע סודי כדי להטיב עם ליברמן - ומינוייו של בן אריה לתפקידים לאחר מכן היו, לטענת הפרקליטות, משום הענקת גמול למי שביצע מעשים חמורים - שעלולים היו להיראות כהענקת גמול אסורה. את כל זה ליברמן עשה, טוען כתב האישום, בעת שהוא היה נתון לניגוד עניינים חמור.

למרות השינוי בעובדות כתב האישום, סעיף האישום נותר מרמה והפרת אמונים. מכיוון שהסעיף הוחמר פחתו הסיכויים שוינשטיין יוותר על קלון.

בסביבתו של ליברמן הגיבו כפי שהגיב בהודעתו הקודמת: ״אני מאוד מקווה שזה יהיה תהליך מהיר. אני קורא עיתונים ומקבל הרבה פרטים. הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט. זו הדרך הנכונה והראויה, וצריך לוודא שזה יהיה בתהליך מהיר".

אביגדור ליברמן פרשת השגריר דני אילון כתב אישום משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד