י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת הלפרין: דבר הגרפולוג והמומחה האלטרנטיבי

גרפולוג ישראלי ומומחה לונדוני לרפואה אלטרנטיבית נחלצו להגנת הרב הלפרין • הגר"א פאדווא במכתב שלישי על הדחתה של קהילת 'דברי חיים' מהתאחדות 'כדתיא'

הרב חיים הלפרין. צילום: ארכיון
הרב חיים הלפרין. צילום: ארכיון

'פרשת הלפרין' רושמת פרק נוסף בסאגה הממושכת: בימים האחרונים הועבר כתב ידו של הרב חיים הלפרין, ראש קהילת 'דברי חיים', הניצב במרכז הפרשה, לגרפולוג ידוע בישראל - כדי שיענה על השאלה: האם ניתן לזהות בכתב היד סימנים שיעידו על התנהגות בלתי מוסרית.

כתב היד הועבר לגרפולוג שאול הללי מירושלים, העוסק בתחום הגרפולוגיה כבר יותר מ-40 שנה, והוא הועבר במטרה לנסות להוכיח את חפותו של הרב הלפרין בדרך נוספת - גם אם מפוקפקת מעט.

תוצאות הבדיקה הגיעו ל'בחדרי חרדים', קבלו: "התבקשתי לבדוק גרפולוגית את בעל כתב היד המצורף, אם ניכרים סימנים של התנהגות לא מוסרית ...וכן תכונות נוספות מאישיותו הנפשית", כתב הגרפולוג.

"לא מצאתי בכתב ידו של המדובר סימנים כאלו. הכותב הוא רציונאלי, מאופק ושקול במעשיו ובתגובותיו, לא מצאתי סימנים חריגים של דמיונות באישיותו, העלולים לפגום באישיותו הרציונאלית, וזאת עד כדי הכחשה למעשיו".

עוד בנושא:
דרמה בלונדון: הגר"א הלפרין ובנו התפטרו מתפקידיהם
הגר"א הלפרין: "מי שידו במעל, לא ינצל מגיהנום"
פרשת הלפרין: גאב"ד מאקווא תוקף את בן האדמו"ר מסדיגורא
הוקם בית-דין מיוחד: יכריע בפרשה שמסעירה את לונדון
פרשת הלפרין: קהילת 'דברי חיים' נזרקה מ'כדתיא' - והוחזרה • המכתבים

"יחד עם זאת לא נמצאו באישיותו סימנים שיש בהם להעיד על חוסר אמינות. הנבחן אינטליגנטי ומפוכח באישיותו הרגשית והשכלית", מסיים הגרפולוג את האבחון.

מכתב נוסף שפורסם בימים האחרונים בהקשר לפרשה, נכתב על ידי פיטר תומסון, מטפל מומחה ברפואה אלטרנטיבית מלונדון, בו הוא מפרט בהרחבה ובחיוב אודות שיטות טיפול האנרגטיות שבהן היה נוהג הרב הלפרין לטפל.

בתוך כך, הרוחות ב'כדתיא' סוערות: בימים האחרונים התכנסו חלק מרבני ההתאחדות כדי לדון בנושאים שונים, ובעיקר בפרשה שמאיימת על פירוקו של הארגון. לא ידוע עדיין מה הוחלט - שכן רבני 'כדתיא' שומרים על דיסקרטיות מוחלטת.

הסאגה הסתבכה שוב, כאשר גאב"ד לונדון, הגר"א פאדווא, חתם השבוע על מכתב נוסף, בו נטען כי הודעתו של מזכיר ההתאחדות על הדחת קהילת 'דברי חיים' מ'כדתיא' פורסמה על דעתו המלאה, זאת לאחר שהמזכיר עבר ביומיים האחרונים מסע של הכפשות מאנשי קהילת הגר"ח הלפרין.

החתימה של הגר"א פאדווא מעוררת תהייה, מאחר שקודם לכן הוא חתם על מכתב בו נאמר כי ההודעה הזו נמסרה מתוך "אי הבנה".
לונדון הלפרין פאדווא סערה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד