כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ארה"ב: הסנטור היהודי ה-11 - בריאן שץ

סגן מושל הוואי וחבר המפלגה הדמוקרטית יהפוך לסנטור של מדינת הוואי במקומו של דניאל אינוואי ז"ל, מידידי ישראל • בכך יעלה מספר הסנטורים היהודים ל-11

הקפיטול. צילום: ויקיפדיה
הקפיטול. צילום: ויקיפדיה

סגן מושל הוואי היהודי-דמוקרטי, בריאן שץ, מונה הלילה (ה) לתפקיד הסנאטור החדש של המדינה, במקומו של דניאל אינאווי. עם מינויו של שץ עולה מספר היהודים בסנאט האמריקאי ל-11.

דניאל אינאווי, מידידיה הגדולים של ישראל בגבעת הקפיטול שאף סייע לפיתוח מערכת 'כיפת ברזל', והחבר הותיק ביותר בקונגרס האמריקאי, הלך לעולמו מוקדם יותר החודש כשהוא בן 88. אינאווי קיבל את 'אות הגבורה' לאחר שאיבד יד במלחמת העולם השנייה.

מחליפו יושבע היום (ה) לתפקיד, בו יחזיק עד בחירות אמצע הקדנציה בנובמבר 2014.

שץ מסר כי במהלך כהונתו בסנאט הוא יטפל בסוגיות של ההתחממות האקלימית, שימור הכספים הפדרליים שמשמשים את הוואי לצורך הוצאות הגנה ותחבורה, ופעילות מול הממשל הפדרלי כדי לאפשר לילידי הוואי להקים ממשלה משלהם - בדומה למצב השבטים האינדיאניים בארצות הברית.

"אף אחד לא יכול להיכנס לנעליו של סנאטור דניאל אינאווי, אבל מה שאנחנו רוצים לעשות היום הוא למצוא את האדם המתאים שיצעד בעקבותיו", אמר אתמול שץ לחברי ועדת המפלגה שהתכנסה לבחור את המחליף בסנאט. "אני מבטיח לכם, אם אקבל את ההזדמנות והחובה לשרת, אני אנסה להפוך את זה למשימת חיי".

שץ, נשוי ואב לשניים, היה בעבר חבר בבית הנבחרים של הוואי ויו"ר המפלגה הדמוקרטית במדינה. הוא גם הוביל את הקמפיין של אובמה, בעצמו יליד הוואי, בבחירות הקודמות לפני ארבע שנים. שץ גם עמד בראש ארגון סיוע חברתי בשם "ידיים עוזרות הוואי".
ארצות הברית אובמה הוואי מושל סנאטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד