ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"מלחמה אדירה בכל תוקף באייפון ובבלקברי"

ארגון עסקני חדש שם לו ליעד לבער את 'נגע הסלולרי' • דרכי הפעולה: גיוס אברכים שיגרשו מבתי הכנסת מי שמחזיק מכשיר כזה • הם גם ידווחו בכל הת"תים על ילדיהם

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

המאבק במכשירי הסלולארי הבלתי מאושרים מחריף, ועמו מקצינות דרכי הפעולה: ארגון, המכונה 'הצלת הדורות - בהכוונת גדולי ומאורי הדור', הכפוף לארגון איחוד הקהילות לטוהר המחנה, החליט להסיר את הכפפות ולפתוח במלחמת חורמה בכל מי שיביא לבית הכנסת מכשיר בלתי מאושר.

במודעה שפרסם סניף הארגון בביתר עילית, קובלים ראשיו: "היות ולדאבוננו פשה הנגע בתוך מחננו של האייפון, בלקברי ודומיהם, שנאסרו על ידי כל גדולי ישראל, עד כדי כך שמחזיקי המכשירים הללו אינם מתביישים לבוא בקהל ה' ולא עוד אלא שמוציאים את זה בריש גלי בשטיבלאך ובשאר מקומות ציבוריים, ללא פוצה פה ומצפצף, לכן הוחלט כעצת הרבנים להקים 'ועד פעולה' לצאת למערכה אדירה ולהילחם בכל תוקף נגד פרצה זו בכל אופן שהוא".

בהמשך מפרטים העסקנים את השלבים הראשונים של המערכה. מדובר בצעדים נועזים שעלולים לזעזע את אמות הסיפים בחברה החרדית:

"א. להעמיד בכל בית כנסת ובית מדרש של כל קהילה וקהילה ממונים שיהיו אחראים לגשת לכל אחד ואחד שמכניס את המכשיר לבית הכנסת, ולדרוש ממנו בכל תוקף שיעזוב את המקום. ואין צריך לומר שלא יתנו להם 'עליות' או לגשת לעמוד אפילו ביום היארצייט של הוריהם".

"ב. לדווח בכל תלמודי התורה של ילדי התשב"ר והבתי חינוך של בנות ישראל בעירנו על הורים שמחזיקים בזה, לבל ילמדו ילדיהם עם ילדינו, ובכלל זה להודיע בשער בת רבים על המוסדות שלא משתפים פעולה בניגוד לדעת גדולי ישראל".

הארגון מחפש אברכים נמרצים מכל העדות והחוגים, המוכנים להתנדב ולעסוק בזה לשם שמים ושלא על מנת לקבל פרס.

המודעה מזכירה את פסקו של הגר"ש וואזנר כי אלו המחזיקים במכשיר כזה הם 'פסולים לעדות ושחיטתם פסולה', ואת דברי הגר"ח קנייבסקי כי זהו ב'יהרג ואל יעבור'.

בשולי הקריאה, מביעים ראשי הארגון תקווה, כי 'יצליחו למגר את התופעה - להקים חומה בצורה כדי לשמור על קדושת המחנה ולהתבדל מכל פורצי הגדר למיניהם'.

בימים הקרובים, אמור להתקיים כינוס ראשון של העסקנים, שבמהלכו ינסו למצוא את המתנדבים הראשונים, שמוכנים לקפוץ אל היורה המבעבעת הזו.
מודעה מלחמה סלולר עדות עסקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד