י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כשמאיר אדלר ניגן בעת 'יציאת הנשמה' של ילד

ערב ההתרמה של 'איגוד מוסדות ויז'ניץ' סיפק לא מעט רגעים מרגשים, ששיאם בסיפורו המרטיט של האיש והקלידים • וכמה עולה אחזקה 'יומית' ו'חודשית' של המוסדות?

מאיר אדלר. צילום ארכיון
מאיר אדלר. צילום ארכיון

מפגש נוצץ ומרגש שכזה, לא חוו אנשי העסקים שהוזמנו לערב ההתרמה שערך 'איגוד מוסדות ויז'ניץ' מזה זמן רב.

חברים בפורום ה"איגוד", הזמינו את ידידיהם מעולם העסקים, כדי לבוא ולעמוד על קסמה של הקהילה, בערב עמוס תכנים, חוויות ותפריט קולינרי משובח, ולהוזיל מכיסיהם כסף עבור אחזקת המוסדות.

אשתקד התקיים אירוע דומה לראשונה, אלא שאז הכניסה הייתה כרוכה בתשלום של 5,000 שקלים שהוקדשו לטובת מוסדות ויז'ניץ, אך במהלך הערב לא נערכה עוד התרמה. נמנו וגמרו ראשי האיגוד לשנות את הפלטפורמה. הכניסה תהיה חינם - אלא שהנוכחים יתבקשו לרכוש 'ימי', 'שבועות' ו'חודשי' אחזקת המוסדות, שעליהם הם יהיו הפטרונים.

האירוע התקיים באולמי חוות רונית שסמוכה לכפר שמריהו. השתתפו בו כשלוש מאות איש, מרביתם כאלו שאינם נמנים בהכרח על הציבור החרדי, אך חלקם כבר הספיקו לבקר בויז'ניץ במהלך שמחות בית השואבה בחג הסוכות ולהתרשם מהיקף הקהילה, מכמות החסידים ומהעומד בראש המחנה, האדמו"ר מויזניץ.

איש העסקים רמי לוי נבחר כיו"ר הפורום לערב זה. השדרן מנחם טוקר הנחה ועל החלק האומנותי, הופקדה תזמורתו של מאיר אדלר ומקהלת 'שירה חדשה' - מקהלת ילדים שאינם נמנים על חסידי ויז'ניץ אך הנעימו בשלל לחנים ומנגינות ויז'ניצאיות, ובראשן ההמנון המוכר - השיר 'קה ריבון'.

האדמו"ר מויז'ניץ השתתף במעמד, נשא דברי ברכה קצרים בלשון הקודש והדגיש את רום מעלתו של כל תומך באחזקת לימודם של אלפי חניכים במוסדות.

במהלך הערב הוצעו 'למכירה' 'ימי אחזקה' בשווי של 6,500 שקלים ליום וחודשים בערך של 39,000 שקל לחודש. הציבור נענה בעין יפה, ובמהלך הערב הצליח האיגוד לגייס כמיליון וחצי שקלים.

אחד הרגעים המרגשים היה, כאשר מאיר אדלר שמשמש כמתנדב בארגון 'רפואה וחיים' של ויזניץ נטל את המיקרופון לידיו, כדי לספר חוויות מרגשות מביצועים מוזיקליים שהוא עורך בהתנדבות בחברת זמרים חרדים שונים למען חולים וקשישים, בבתי חולים ובבתי אבות.

אחד הסיפורים סחט דמעות מהציבור: "קיבלתי פעם טלפון מאחד הזמרים בשעה ובמועד לא קונבנציונאלי. היה זה בחמש לפנות בוקר בערב יום כיפור. הזמר סיפר לי, כי אחד הילדים החולים במחלה הממאירה שמאושפז בתל השומר בהוסטל בית ויזל, שאת חדרו פקדנו מספר פעמים בתקופת מחלתו, ביקש כי נגיע אליו בדחיפות. הוא חש ששעותיו ספורות ומבקש שנבוא ללוות את יציאת הנשמה, בשירת 'שלום עליכם מלאכי השרת'".

"במשך שעות אחדות ניגנתי לילד והזמר שר. הוריו היו סביב למיטתו, והילד שכב בעיניים עצומות. הבטנו אל גרף המכשירים שאליהם היו מחובר החולה הצעיר. הקווים זגזגו וזעו, פעם למעלה ופעם למטה. בשלב מסויים הם החלו לצנוח. המשפחה החלה לזעוק שמע ישראל ואנחנו מנגנים 'שלום עליכם' לקיים את צוואתו האחרונה של העלם. דקות ספורות לאחר מכן, השיב את נשמתו ליוצרה לקול פרצי הבכי והלב הקרוע. לא קל לנגן במעמד מרטיט כזה. ההורים לא חדלו להודות לנו על שרצונו של בנם התמלא".

בתום הערב, עברו התורמים בסך לפני האדמו"ר וזכו לברכתו. התורמים הגדולים אף קיבלו מידיו כתר מכסף כאות הוקרה.
ויזניץ' אדלר ילד ניגון התרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד