כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ברכתו של ה'בית ישראל' • הרה"ח רבי יצחק גוטסמן ז"ל

הרב יצחק גוטסמן ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור - נפטר בתל השומר • מי בירך את אמו שתזכה לבן זכר? • וכיצד התקיימה ברכתו של ה'בית ישראל' למנוח?

ברכתו של ה'בית ישראל' • הרה"ח רבי יצחק גוטסמן ז"ל
מנחם הלוי



ברוך דיין האמת: בשבת בצהריים נפטר בבית החולים 'שיבא' בתל השומר הרה"ח רבי יצחק גוטסמן ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור.

ר' איצ'ה נולד בוינה שבאוסטריה בשנת תרפ"ג, לאביו הרה"ח רבי נפתלי - נין ונכד לאדמו"ר ה'שר שלום' מבעלזא זצ"ל, וחתנו של הגאון רבי אברהם בנימין גאב"ד פיטסבורג זצ"ל.

היה בן יחיד להוריו, וסופר עליו שנולד בעקבות ברכתו של האדמו"ר מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, מאחר ואמו הייתה אופה לאדמו"ר את החלות לשבת, ובתור הכרת הטוב הבטיח לה בן זכר.

בזמן השואה היגר עם משפחתו לקנד -, שם נישא, ולאחר מכן עבר להתגורר בשכונת בורו פארק בברוקלין - בה העמיד משפחה לתפארת. בשנת תשס"ח עלה לישראל והתגורר בבני ברק.

היה מהמתפללים הקבועים בבית החסידים דגור ברחוב רש"י, והיה לו קשר מיוחד לאדמו"רי בית גור. בכל שנה היה לו חזקה בקניית מפטיר יונה בבית המדרש הגדול של גור בירושלים, עקב היארצייט של אביו שחל ביום הכיפורים.

סיפור מעניין אירע למנוח עם האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל שחיבבו מאוד, היה זה כשבועיים לפני פטירתו של ה'בית ישראל', ר' איצ'ה ביקר אז בארץ אצל רבו, ולפני צאתו מהחדר אמר לו האדמו"ר, בקש ממני משהו שאתה רוצה, ר' איצ'ה ענה ללא היסוס, שאזכה לראות את הרבי שוב געזונטערהייט, לאחר שיצא מהבית, שמע מאחוריו שמישהו צועק את שמו, כשר' איצ'ה הסתובב הוא ראה את ה'בית ישראל' עומד על מפתן הדלת ואומר לו: "הנה, ראית אותי". זה היה כמובן הפעם האחרונה בה זכה לראות את רבו.

הותיר אחריו מאות צאצאים ההולכים בדרכיו, ואף זכה לראות דור חמישי, בניו הם: הרב יוסף שמעון מאנגליה, הרב מנחם מבורו פארק והרב חיים, ר"מ בישיבת 'לומדי תורה' מכנובקה בני ברק.

חתניו הם: הרב אברהם שפרן מבני ברק, הרב משה גביוף גאב"ד ביד"צ אבן המשפט מונסי, הרב עקיבא שמחה ממונסי, והרב גרשון שפירא ממונסי.

הלוויתו תצא הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00 מביתו ברחוב אליהו הנביא בבני-ברק בדרכה להר הזיתים בירושלים - שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יצחק גוטסמן שואה לוויה בורו פארק הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד