א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גפני: הניסיון להחיות את פא"י יכשל • 'טוב': שיעשה חשבון נפש במקום להסית

במפגש בין נציגי 'חרדים עובדים' להנהגת 'דגל התורה', הרביץ ח"כ משה גפני ממשנתו • "מי שנגד דעת תורה ומצהיר על כך - מקומו בחוץ" • "כל מי שמקבל את מרותם שייך לדגל התורה" • 'טוב': "איבוד השליטה הזה מוכיח שגפני סבור ש'תנועת טוב' היא תנועת הבית הטבעית של החרדים העובדים"

משה גפני. צילום: פלאש 90
משה גפני. צילום: פלאש 90



לאחר דחיות חוזרות ונשנות, ועל רקע מערכת הבחירות הגורלית העומדת בפתח, התקיים ביום חמישי האחרון מפגש מיוחד של בכירי קבוצת 'החרדים העובדים' עם יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני.

בפגישה, שהתקיימה בבית 'דגל' בבני ברק, השתתפו גם מנהל המחלקה המוניציפאלית מנחם שפירא, הרב מרדכי בלוי, סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג, יזם הנדל"ן יקי רייסנר, איש החינוך ישראל רייסנר, עו"ד משה מורגנשטרן, יועץ התקשורת בני גרנות ונציגי הקהילות השונות ברחבי הארץ.

במפגש העלו הנציגים שורה של לבטים עמם מתמודד ציבור בני התורה העמל לפרנסתו בחיי היומיום, בעיקר בתחום החינוך וההכרה הציבורית בהם. במהלך המפגש סקר גפני את היכרותו עם ציבור זה, וציין כי הוא מתרשם עמוקות מנאמנותם לגדולי התורה ומהציות לדעת תורה.

בתום המפגש הוחלט על הקמת מטה ייעודי מיוחד לפעילות בקרב בני התורה העובדים לקראת הבחירות, ועריכת חוגי בית בהשתתפות חברי הכנסת גפני ומקלב.

ח"כ הרב משה גפני טען כי הפגישה נערכה "בלי קשר לבחירות", הגם שברור שאת זמנו היקר בימים טרופים אלו לא היה מקדיש לנושא שאינו חשוב למערכת הבחירות, גם אם לא רק.

המפגשצילום: המפגש
המפגש


"הניסיון להחיות את פא"י לא יצליח"

בהמשך שטח גפני את משנתו בעניין: "זה נושא שצריך לדון עליו בכל מקרה. העולם עובר בשנים האחרונות תמורה משמעותית. זה תהליך היבדלות שעובר על החברה בישראל ועל החברה החרדית. אצל החסידים קל יותר ליצור היבדלות קהילתית, אבל גם בציבור הליטאי נוצרה היבדלות".

"אנשים חיים לעצמם. תראו מה קרה בציונות הדתית; הקימו קריות לציבור הדתי לאומי. פעם זה לא היה, כולם חיו יחד. התפיסה שלנו בדגל התורה היא כזו שכולם שייכים, הספינה הזו יכולה לשוט טוב או פחות טוב, אבל היא חייבת לשוט".

"פא"י היא דוגמה בולטת לכישלון מי שאינם עם גדולי ישראל, והניסיון להחיותה לא יצליח. זאת הייתה מפלגה שעבדה היטב, עד שהיה שם מישהו שאמר 'אני מכיר את פתח תקווה טוב יותר מהחזון איש', שם הייתה נקודת השבר. ואגב, החזון איש הכיר את פתח תקווה טוב ממנו".

הגם שלא הזכיר במפורש את תנועת 'טוב', דומה כי הרמז היה ברור דיו.

"המשימה של דגל היא לאחד את כולם תחת המטריה של 'דגל התורה'. מי שנגד דעת תורה ומצהיר על כך – מקומו בחוץ. זו מסגרת אידיאולוגית, הקולות בקלפי רק נותנים לה כוח כדי שתהיה למסגרת הזו השפעה".

"אם בדגל התורה יהיו חסידויות, התפלגויות, אני לא אייצג אותה. לדגל התורה יש הנהגה אחת של גדולי התורה וכל מי שמקבל את מרותה, הוא שייך לדגל התורה. בני התורה החרדים העובדים הם חלק בלתי נפרד מדגל התורה. יהיו להם נציגים בכלל המנגנונים של המפלגה. עוד ועוד אנשים מגיעים למצב שהם נדרשים להתפרנס. אסור לתת להם ליפול, הם חלק מדגל התורה", דברי גפני.

חנוך ורדיגרצילום: חנוך ורדיגר
חנוך ורדיגר


טוב: "על דגל התורה וח"כ גפני לערוך חשבון נפש"

יו"ר תנועת טוב הרב חנוך ורדיגר הגיב לדברים:

"לא מובן מדוע בחר ח"כ הרב גפני לתקוף תנועה שאינה מתמודדת בבחירות לכנסת ואינה מצוייה עמו בעימות - אלא אם כן שוררת פאניקה אמיתית ב'דגל התורה' בשל התחושה כי החרדים העובדים אכן זונחים אותה.

"תנועת "טוב" החליטה שלא להתמודד בבחירות אלו מתוך אחריות שלא לפגוע בכח החרדי למרות שסקרים מקצועיים קבעו שהיא זוכה לתמיכה רבה.

"על דגל התורה וחה"כ גפני לגלות גם הוא אחריות ולערוך חשבון נפש, דבר שככל הנראה מנוע מהם בשל חוסר יכולתם לומר שאכן החרדים העובדים מהווים קבוצה לגיטימית ומכובדת באוכלוסייה החרדית וההתייחסות אליהם חייבת להיות שיוויונית בכל תחום ובכל נושא.

"איבוד שליטה זה מוכיח שהרב גפני סבור ש'תנועת טוב' היא תנועת הבית הטבעית של החרדים העובדים: אכן כך הדבר. תנועת טוב שמה לה לדגל לפעול למען החרדים העובדים, לכתחילה ולא בדיעבד - לפני הבחירות ולאחריהן, כפי שהוכחנו עד היום בכל מקום בו אנו פועלים.

"בימים אלה מצטרפים רבים כחברים לתנועה, ואני קורא לכל מי שנקעה נפשו מהנסיון להגיע אל החרדים העובדים רק בשל הבחירות הקרבות, להצטרף עוד היום לאלפים שכבר הצטרפו ולבטא בכך את הזדהותו עם 'טוב', המעמידה את החרדים העובדים על סדר יומה של האוכלוסייה החרדית, דבר המוכח פעם נוספת בהתקפתו של הרב גפני".
דגל התורה גפני חזון איש פגישה בית דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד