ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ויז'ניץ: "אין שינוי בהוראה - לא להתייצב"

לאחר ברכת המזון בסעודה שלישית, חזר האדמו"ר ואמר: אין שינוי מההוראה שניתנה בשבוע שעבר. כל זמן שלא הוכח שינוי אמיתי במצב בלשכות הגיוס - לא להתייצב

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין



דבריו הנחרצים של האדמו"ר מויז'ניץ מסעודה שלישית בשבוע שעבר שלא להתייצב בלשכות הגיוס של צה"ל - עוררו סערה.

השבוע, לאחר ברכת המזון בסעודה שלישית, חזר האדמו"ר ואמר כי אין כל שינוי מההוראה שניתנה בשבוע שעבר וכי כל זמן שלא הוכח שינוי אמיתי במצב, ההוראה שלא להתייצב בעינה עומדת.

בשבוע שעבר אמר האדמו"ר: "בימים אלו אנו מצווים על סור מרע ועשה טוב, 'סור מרע': משתוללת אש בצורת הזמנת בחורים ללשכות הגיוס, שמעתי דברים נוראים אודות מה שקורה שם".

בשל אותם 'דברים נוראים' אותם לא פירט, האדמו"ר הוסיף והורה: "הנני מצווה לכל חסידי ויז'ניץ, ומבקש מכל הירא לדבר ה' שלא להתייצב שם חס ושלום. אם יבואו לקחת בשלשלאות ברזל, שיגידו שהרבי מויז'ניץ לא מרשה ללכת לכזה מקום ושיקחו אותי לכלא!".

בעקבות דברי האדמו"ר סוכם עם ראשי אכ"א בצה"ל, כי בדיקות פולשניות יתבצעו בידי רופא אזרחי, וממצאיהן יהיו קבילים בלשכות הגיוס. כמו כן סוכם כי חיילות לא יבצעו את הראיונות עם המתייצבים.

לאור ההתפתחויות, הגיע האדמו"ר לבקר ביום שני בבית הגראי"ל שטיינמן, כדי לתאם עמו את ההנחיות לבחורי הישיבות. במהלך הפגישה אמר הגראי"ל כי כעת צריך לעקוב שהסיכום עם ראשי הצבא יגיע לשטח, ובצבא יקפידו לפעול לפי ההנחיות החדשות, כפי שסוכם.

עוד הוחלט, כי אם אכן בצבא יקיימו את הסיכומים, שלא כפי שעלה בגורלם של הסיכומים מ-4 בדצמבר - שהופרו ברגל גסה, אז יפרסמו הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מויז'ניץ מכתב ובו גילוי דעתם המפורט בנושא, ואליהם יצטרפו גדולי ישראל מכל החוגים.
ויז'ניץ לשכת גיוס צה''ל התייצבות הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד