י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המלחמה בסוריה: המחיר שאסד משלם בחייו הפרטיים

מלחמת האזרחים בסוריה: עדויות חדשות מהמעגל הפנימי של המשטר הסורי, שהתפרסמו ב'וושינגטון פוסט' חושפות קצת מהמחיר שבשאר אסד ומשפחתו משלמים בחייהם הפרטיים

נודד בחדרים. בשאר אסד
נודד בחדרים. בשאר אסד



עדויות חדשות מהמעגל הפנימי של המשטר הסורי, שהתפרסמו בסוף השבוע בעיתון 'וושינגטון פוסט' חושפות קצת מהמחיר שבשאר אסד ומשפחתו משלמים בחייהם הפרטיים, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה.

בתקופה האחרונה אסד כמעט ואינו נראה בציבור, וממעט מאוד במתן ראיונות ונאומים. הוא הפך כמעט לבלתי נראה, ונשאר בקשר עם מספר קטן של קרובי משפחה ויועצים - עליהם הוא סבור כי הוא יכול לסמוך.

התקשורת הסורית דיווחה, כי הנשיא הגדיל את האבטחה סביבו, ועל פי דיווחים, שהעיתון האמריקני לא היה יכול לאמת, הוא נע מחדר שינה אחד לאחר מדי לילה, ומגביר את הפיקוח סביב הכנת המזון, כדי לסכל אפשרות של התנקשות בחייו.

גורמי מודיעין במזרח התיכון סיפרו, על פי עדויות של עריקים מהמשטר של אסד, כי הוא כבר לא יוצא בשעות היום מחוץ לביתו, מחשש שצלף מורד יחסל אותו.

והמחיר הפסיכולוגי נגבה לא רק מאסד, אלא גם מרעייתו אסמה. בת דודתה של רעייתו של נשיא סוריה, רישא אל-אחרס, כתבה לאסמה אסד אגרת חריפה ביותר, שהתפרסמה בדף פייסבוק המשויך לנוצרים בסוריה שתומכים במהפכה.

"האם את בטוחה בכך שילדייך אוכלים את ארוחת הבוקר שלהם כרגיל, או שחשת במחסור כיוון שלא מצאת מה שיספק את הצרכים שלהם?" תהתה קרובת המשפחה והמשיכה בהתקפה החריפה נגד אסמה: "שמעת על הטבח בחלפאיא? אני חושבת שאת עסוקה בהכנות למסיבת חג המולד ואת לא יודעת שתושבי חומס הפכו לפליטים, מגורשים ועקורים".

היא אף הבטיחה לאסמה: "יום יבוא והמהפכה הסורית תנצח ואללה יתנקם בך, ואני לא אכעס באותו זמן ממה שיקרה לך, כיוון שלא יהיה אכפת לי מהדם שלך".
בשאר אסד סוריה משטר מלחמת אזרחים אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד