י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית קפה נפתח בשבת מול ישיבה - והבחורים הפגינו

מלחמות שבת גם בראשל"צ? בית קפה 'הדרים' פתח בליל שבת - ו-100 תלמידים שרו מולו שירי שבת בקול • הרב משה נחשוני: "אזור חרדי מובהק. מקווים שזו הפעם האחרונה"

צילום אילוסטרציה: ארכיון
צילום אילוסטרציה: ארכיון



האם העיר ראשון לציון מצטרפת למפת חילולי השבת?

לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסית, התקיימה הפגנת מחאה שקטה באזור החרדי בראשון לציון, לאחר שנפתח בה בית קפה 'הדרים' המאיים על שלוות השכונה המנומנמת.

ממול בית הקפה, שוכנת 'הישיבה הגבוהה ראשון לציון' שבנשיאות הרב דרוק, ראש ישיבת תפארת ישראל בירושלים. משהבחינו תלמידי הישיבה בליל שבת כי בית הקפה שקבע מושבו בשכונה שנושאת צביון חרדי, החליט לפתוח שעריו בשבת, ירדו אל הרחוב ונעמדו מול בית הקפה להבעת מחאה.

100 התלמידים החלו לשורר שירי שבת בקול, וקראו לעבר הלקוחות הבודדים שהגיעו למקום, לכבד את רגשותיהם ולא לבקר במקום בשבת. אליהם הצטרפו תושבים מהשכונה, שנחרדו נוכח הפגיעה החמורה באופי השכונה וחילול השבת התקדימי.

בעל בית הקפה היה המום. הוא לא ציפה לגל מחאה שכזו ולא הפנים כנראה את גודל השערוריה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר הגאון רבי משה נחשוני, רב מחלקת הכשרות ומרבני העיר, כי זוהי פרצה חדשה שטרם הכירו. "בראשון לציון קיימים מספר בתי קפה פתוחים, אך הם בעיקר באזור הקניונים או ברחובות שבהם מתגורר הציבור הכללי.

"ככלל, חוק העזר העירוני, למיטב ידיעתי, מתיר פתיחת בתי קפה בשבת רק בשעות הצהריים, אבל בית הקפה הזה כבר פתח מליל שבת ונותר פתוח בכל מהלך השבת. זהו אזור חרדי מובהק. כאן שוכנת גם קרית קאליב. אנו מאוד מקווים כי זו היתה הפעם הראשונה וגם האחרונה והלה לא יהין לפתוח שוב בשבת. אנו נעמוד עם יד על הדופק. אבל אם ישוב ויעמוד במריו - ננסה לפעול עם הנציגים בעיריה, לסגור את המקום".
ראשון לציון בית קפה חילול שבת הפגנה משה נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד