י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מסאטמר: "עבור החרדים - כל הבחירות זה רק לשם כבוד, שררה וממון"

האדמו"ר מסאטמר תוקף את יהדות התורה: "ברגע שמישהו לא עומד בראש - נגמר אצלו ה'חוב קדוש'" • "מתקוטטים, מדברים לשון הרע - והכל בגלל 'מי בראש'" • "אחד מהרבנים שלא כל-כך בקי בנבכי הפוליטיקה הכריז שאסור ללכת ללשכת הגיוס - מיד הגיעו פוליטיקאים לביתו. אמרו לו שאסור לדבר"

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר



אמש, מוצאי שבת ויחי, התקיים בבית המדרש הגדול של סאטמר בשכונת ויליאמסבורג סיום מסכת נדרים והתחלת מסכת תענית - הנלמדת במסגרת חבורת 'יסודי התורה', שנוסדה על-ידי האדמו"ר מסאטמר, ללימוד עמוד גמרא בכל יום.

יחד עם הסיום התקיים גם דינר לטובת 'ועד ההסברה של היהדות החרדית בארץ הקודש', שמטרתו להסביר לציבור החרדי את "חומרת האיסור להשתתף בבחירות הטמאות".

אחרי שהאדמו"ר דיבר על הסיום והמסכתא ונשא דברים על ימי השובבי"ם הקרבים ובאים, התייחס האדמו"ר לבחירות המתנהלות בישראל:

"כולם יודעים שבארץ ישראל מתקיימות עכשיו הבחירות הטמאות. לפני שאני מדבר, אני רוצה להודיע מודעה רבה דאורייתא: דודי הקדוש זי"ע (-האדמו"ר מסאטמר רבי יואל) בירר את הנושא בספרו הקדוש 'ויואל משה' וקבע שלהשתתף בבחירות הוא איסור חמור מאוד - וזה נוגע ביסודות האמונה. הספר 'ויואל משה' לא נכתב בדיו, רק בדם לבבו ודמעות עיניו של דודי הקדוש. מי שלא זכה לשמוע מפיו - לא יכול להבין. אי-אפשר להסביר את זה למי שלא שמע.

להאזנה:


"לדאבונינו, יש יהודים רבים, הרבה מאוד יהודים, שהולכים להצביע בבחירות. זה מציאות אצלם. אבל זה רק פוליטיקה. כמובן ששם שמים שגור בפיהם, אבל 'המי בראש' מוציא החוצה את הכל. מתקוטטים אחד עם השני, מדברים לשון הרע - והכל 'מי בראש'. מלבינים פני חבריהם ברבים, עד כדי הכאה ועד בכלל - הכל בגלל 'מי בראש'.

"וברגע שמישהו לא עומד בראש, נגמר אצלו כל ה'חוב קדוש'. כל הבחירות הם רק לשם כבוד, לשם שררה, לשם ממון - ומשנים את כל מה שצריך לצורך הפוליטיקה ולצורך כסאות.

"למשל, גיוס בני הישיבות. כולם שותקים. לא שומעים כלום - ולמה? הפוליטיקאים הבינו שלצורך הפוליטיקה עדיף להיות בשקט, והבחורים שמגיעים לגיל הגיוס הולכים ללשכת הגיוס, ועוברים את כל הבדיקות, כל המבחנים, אם הוא בריא. אין שם מבחן על מסכתא בש"ס. עוברים שם בדיקות הגוף אם הם כשירים לצבא רחמנא ליצלן.

"יש כאלו שאומרים לא ללכת, וצועקים שאסור ללכת. אבל גם הם שצועקים - זה רק אלו שאין להם כסא. מי שיש לו כסא בכנסת שותק, ומי שאין לו - צועק, וברור שאם היה הדבר הפוך - גם ה'דעת תורה' היתה הפוכה.

"בשבוע שעבר, אחד מהרבנים שלא כל-כך בקי בנבכי הפוליטיקה הכריז שאסור ללכת ללשכת הגיוס. לא עברו 24 שעות ופוליטיקאים הגיעו לביתו, לקחו אותו למישהו אחר, ואמרו לו שיבין שאסור לדבר עכשיו מהדברים האלו.

"כבר שבועות שבחורים הולכים לבדיקות, ועל הרבה ענייני קדושה עברו שם, אבל הפוליטיקאים אמרו שחייבים לשתוק והיה שקט מוחלט. אבל אחרי שההוא דיבר, מצאו הפוליטיקאים הסדר טוב, אבל זה רק מקשה: איפה הייתם עד עכשיו? אם הצלחתם לעשות הסדר, למה חיכתם עד עכשיו? למה לא עשיתם ההסדר קודם?

"רק מה, שבגלל הפוליטיקה הבינו שחייבים לשתוק. אבל אחרי שכבר התחילה סערה קטנה, מצאו פתאום הסדר.

"שהקב"ה יעזור כפוקח עוורים יפתח את עיניים - בגלל השוחד שהם מקבלים - ויראו את האמת
וכל הרשעה כעשן תכלה, כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".
בחירות סאטמר גיוס ועד הסברה פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד