א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שופט באנטוורפן פסק: בנים ילמדו בבי"ס לבנות

שופט בבלגיה חייב את בית הספר 'בנות ירושלים' לקבל ללימודים את בניו של משה אריה פרידמן, למרות שהדבר נוגד את ההלכה • פרידמן: לא הייתה לי ברירה אחרת • וידאו

משה אריה פרידמן
משה אריה פרידמן



הקהילה החרדית באנטוורפן זועמת: בית המשפט מקומי פסק ביום חמישי האחרון - תוך התערבות בוטה בנעשה במוסדות החינוך החרדים - כי בית הספר לבנות 'בנות ירושלים' חייב לקבל לשורותיו גם בנים, בניגוד לחוקי ההלכה. על כל יום בו לא יתקבלו הילדים - ישלם בית הספר קנס של 2,600 דולר.

העיתון "Gazet van Anwerpen" מדווח, כי ההחלטה התקבלה בעקבות תביעה של משה אריה פרידמן נגד בית הספר - שסירב לקבל את בניו. השופט קבע, כי בית הספר מסובסד על-ידי משרד החינוך הפלמי בבלגיה, ולכן מחויב לחוקי המדינה, אשר על פיהם אסור להפלות ילדים על רקע מינם, ולכן חייב בית הספר לקבל גם בנים.



פרידמן עצמו טען בראיון לכלי התקשורת, עם מתן פסק הדין, כי לא נותרה בידיו ברירה אחרת. בית הספר התגונן בבית המשפט בטענה, כי על פי חוקי התורה אין ללמד בנים ובנות יחדיו. עוד טען בית הספר, כי אינו ערוך ללמד בנים, כיון שאינו מעסיק מורים.

עם זאת, השופט העניק לבית הספר שבוע, במהלכו יוכל להסביר מדוע כבית-ספר ממלכתי הוא דורש שלא לקבל את הבנים לשורותיו.

ראשיתה של הפרשה לפני כשנתיים, אז עבר משה אריה פרידמן, שהתגורר עד אז בוינה שבאוסטריה לאנטוורפן שבבלגיה - שם מתגורר חמיו. פרידמן היה ידוע כ'פרובוקטור', והיה אחד מאנשי 'נטורי קרתא' שהשתתפו בוועידת 'מכחישי השואה' באיראן, בה אף התגורר מספר חודשים.

בעת מעברו לבלגיה, הודיע פרידמן כי הוא נוטש את 'נטורי קרתא' ואת הקשרים שקשר עם אישים בכירים באיראן, ומתחיל דרך חדשה. אלא שבאנטוורפן לא אהבו את הדייר החדש, וסירבו לקבל את ילדיו לבתי הספר של הקהילה.

במשך חודשים ארוכים התגלגלו שבעת ילדי משפחת פרידמן בבית, כשמוסדות התורה מסרבים לקבלם. פרידמן ערך בדיקה, בסיומה גילה שבית הספר 'בנות ירושלים' הוא בית-ספר ממלכתי, הנהנה מכספי הרשויות ומחויב לחוקים. בעקבות כך, פנה לבית משפט בתביעה שיקבלו את ילדיו.
פרידמן איראן בנות לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד