י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'בית יעקב' ו'טרם' ביוזמה משותפת • בשורה ל-16 אלף ילד

מערך שירותי הרפואה ל-16 אלף תלמידי הגיל הרך ב'בית יעקב' ו'פתחיה' ישודרג • התלמידים יקבלו טיפול ללא תשלום בשעת פעילות הגן • ואיזה מעגל נסגר?

'בית יעקב' ו'טרם' ביוזמה משותפת • בשורה ל-16 אלף ילד



תוכנית מהפכנית לשילוב בין מערכת הרפואה למערכת החינוך החרדי הוכרזה במהלך כנס גננות שקיימה רשת 'בית יעקב', לרגל יום הזיכרון של מייסד הרשת הרב יהודה אריה גולדקנופף.

בערב המיוחד שהתקיים בבית 'שתילי אריה' השתתפו מאות גננות ואנשי הוראה. במהלך הערב קיבלו הגננות סקירה מקיפה על התוכנית המהפכנית בשיתוף פעולה בין רשת הגנים ומעונות היום 'בית יעקב' ו'פתחיה' לבין המרכזים הרפואיים לרפואה דחופה 'טרם', שבמסגרתו יקבלו כ-16 אלף התלמידים המתחנכים במוסדות החינוך של הרשת, את האפשרות לקבל שירותי רפואה דחופה מקצועיים ללא כל תשלום.

על פי היוזמה, תלמיד אשר יזדקק בשעת פעילות הגן לטיפול רפואי יקבל כרטיס משותף של הרשת ושל 'טרם', איתו יוכל לגשת בליווי בני משפחתו לאחד ממרכזי הרפואה הדחופה של 'טרם' ברחבי הארץ, ולזכות לטיפול מקצועי ומהיר, על פי המסורת הידועה של 'טרם', וללא כל תשלום. כן יופעל 'קו פתוח' ייחודי במסגרתו יוכלו הגננות להיוועץ ברופאים ובאנשי המקצוע של 'טרם' במשך כל שעות פעילות הגנים.

את פרטי התוכנית סיכמו מנכ"ל רשת 'בית יעקב' ו'פתחיה' הרב יצחק גולדקנופף יחד עם מנכ"ל 'טרם' נתן אפלבאום.

במהלך הערב האזינו הגננות בקשב רב לדברי מנכ"ל הרשת הרב יצחק גולדקנופף: "מאז שמייסד טרם הד"ר דוד אפלבאום ובתו נרצחו בפיגוע אכזרי נפשי לא ידעה מנוחה. כעת, עם ההכרזה על היוזמה הזו חושבני כי מדובר באירוע שממחיש יותר מכל את זכרו, כאשר ידוע שהד"ר אפלבאום ראה בעבודתו שליחות. אני בטוח שעצם קיום היוזמה בשילוב עם יום הזכרון לאבי ז"ל, מייסד רשת הגנים 'בית יעקב' מביא לשני האישים לעמוד תחת כסא הכבוד ולהמליץ טוב. זו תרומה קהילתית רחבה שמביאה בשורה לאלפי משפחות שמעתה לא יצטרכו לשלם כסף על השירות הנחוץ בשעות הלימודים".

מנכ"ל 'טרם', נתן אפלבאום, גילה כי ביום הכינוס עצמו הגיעו לסניף אחד של 'טרם' המרכזי בירושלים למעלה מ-13 מקרים של אירועים בגני ילדים: "זה ממחיש את תפקידן החשוב והאחריות הרבה הרובצת על כתפיהן של הגננות גם בתחום הבריאותי ולא רק החינוכי. טרם שמחה לשתף פעולה ולסייע לאוכלוסיה על ידי נתינת ייעוץ על פי מיטב המסורת המקצועית והזמינות הגבוהה".

כן נשאו דברים רופאים בכירים, ד"ר דינה צימרמן, מומחית ברפואת ילדים ואחראית מערך המחקר והחינוך ברשת טרם, שהסבירה על הרפואה בתחום מוסדות החינוך, וד"ר גימפל על בעיות קשב וריכוז. את הערב הנחתה המפקחת הגב' רוט.

רשת 'בית יעקב' ו'פתחיה' מפעילות 400 גנים ומעונות יום ב-24 ערים ויישובים ברחבי הארץ, ובמסגרתן מתחנכים למעלה מ-16 אלף תלמידים. כן מופעלים ע"י הרשת מרכזים להתפתחות הילד ומרכזי תמיכה להורים.

רשת המרכזים לרפואה דחופה 'טרם' מפעילה תשעה סניפים ברחבי הארץ הפעילים בכל ימות השנה ובכל שעות היממה, ולה הסדרים עם רוב קופות החולים.













טרם בית יעקב שיתוף פעולה אפלבאום שליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד