ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פינוי עוז עציון: "פגיעה חמורה בצניעות הבנות" • צפו

תושבי המאחז שפונה פעמיים, מתלוננים על פינוי אגרסיבי תוך פגיעה חמורה בצניעות הנשים והחרמת חפציהם • ערבי השליך בלוק לעבר רכב: פגע 30 ס"מ מתינוק בן חצי שנה

פינוי. צילום אילוסטרציה: יצחק ליוש
פינוי. צילום אילוסטרציה: יצחק ליוש



ביום שישי, סמוך לשעה 15:00, הגיעו מאות שוטרים וחיילים למאחז 'עוז עציון' הסמוך לבית אל במטרה לפנותו, עימותים פרצו בין אנשי כוחות הביטחון לבין צעירי נוער הגבעות, במהלך העימותים נפצעו שישה שוטרים באורח קל, וצמיגיהם של שני ג'יפים צבאיים נוקבו.

צעיר בן 16 נעצר, ושוחרר במוצאי שבת למעצר בית בן יומיים.

במהלך העימותים ירו כוחות צה"ל רימוני גז לתוך הישוב גבעת אסף הסמוך, וכתוצאה משאיפת הגז נפגעו מספר ילדים. בסופו של דבר, הכוחות עזבו את המקום בערב שבת.

במוצאי שבת - לאחר חצות הלילה - פשטו שוב כוחות צה"ל ומשטרה על עוז ציון והחריבו את המקום, תוך שהם מפנים את תושבי המאחז, וגרעין בחורים שנותר במקום מהשבת.

צפו בתיעוד של 'תצפית':


ליאת, תושבת עוז ציון, מסרה לסוכנות 'תצפית': "תנועת נחלה פועלת למען ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, במסגרת פעילות זו התקיימה שבת ארץ ישראל בהשתתפות 250 איש על מנת לחזק את המקום ואת הפעילות למען ההתיישבות. לאחר שכוחות הביטחון לא צלחו בניסיון הפינוי ביום שישי עקב מסירות הפעילים, הגיעו כוחות רבים בצאת השבת באישון ליל, פרצו לתוך הבתים, ובין השאר גם לבית הבנות המתגוררות במקום, וגררו אותן מהמיטות ללא מתן שהות להתלבש ולהתארגן, תוך פגיעה חמורה בצניעות הבנות.

"הכוחות החרימו את כל הציוד במקום, כולל ציוד אישי רב, חומרי לימוד, בגדים, תיקים, וכל דבר שהיה במקום עד לרמה של מברשת השיניים, בנוסף החרימו הכוחות את הציוד הכללי, מקררים, מכשירי חשמל, כיריות, תנורים, בלוני גז, מיטות ועוד. כל זאת בניגוד להבטחת אחד מקציני מג"ב, שהבטיח שכל הציוד ירוכז ויוחזר בתום הפינוי - לאחר ירידת התושבים לצומת אסף".

עוד מסרה ליאת: "היישוב עוז ציון קיים כבר למעלה משנה, ולמרות גודלו המזערי סובל תכופות מפינויים. מה שמחדד לציבור את פחד הממשלה מחלוצי ארץ ישראל האומרים בפה מלא שצריך ליישב את כל מרחבי ארץ ישראל. אנו לא נרתע מפינוי זה, וכבר בשעה זו, שעה קלה לאחר תום הפינוי אנו כבר נערכים במקום לבנייה מיידית של היישוב".

צילום: סוכנות תצפיתצילום: צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית


הבוקר: יידוי אבנים סמוך לעלי

הבוקר (א) הותקפה משפחה מהשומרון באבנים, בעת שנסעה בכפר לובן א-שרקייה הסמוך ליישוב עלי בבנימין. אבן גדולה שהשליך ערבי חדרה את שמשתו הקדמית של הרכב, ורק בנס איש לא נפגע.

"אשתי הבחינה בערבי היוצא מאזור בית הספר, היא הספיקה לצעוק - ואז חטפנו את הבלוק לשמשה הקדמית", סיפר ל'קול היהודי' רועי מידד, תושב יצהר. "הבלוק - במשקל של לפחות קילו - פגע שלושים סנטימטרים מהתינוק בן החצי שנה שהיה במושב האחורי, במהירות של 80 קמ"ש".

בתגובה נחסם הכביש לתנועת כלי רכב ערבים. מידד מספר כי בסמוך למקום עמד ג'יפ צבאי, אך במקום לרדוף אחר מיידה האבנים, פנו החיילים דווקא למידד בכדי לדאוג שהכביש לא יחסם.

סוכנות 'תצפית' מדווחת, כי ביום שישי האחרון עצר רכז הביטחון של היישוב עלי שני פורעים ערבים בעת שיידו אבנים על רכבים יהודים - באותו מקום בו הותקף מידד הבוקר. הפורעים הועברו לטיפול המשטרה, וזוהו על ידי נהגי הרכבים הפגועים כמי שיידו לעברם את האבנים.
אבנים פינוי מאחז צבא מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד