כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'התנועה' משיקה את 'התקווה' • לבני: "התקווה התחלפה בפחד"

מפלגת 'התנועה' השיקה את קמפיין הבחירות שיעמוד בסימן 'תקווה' • ציפי לבני בנאום ההשקה: "ארבע שנים אני רואה פוליטיקה של פחד שמבקשת לשלול את התקווה"

לבני. צילום: פלאש 90
לבני. צילום: פלאש 90

יו"ר התנועה, ציפי לבני, השיקה היום (א) את קמפיין המפלגה לבחירות הקרובות - קמפיין 'התקווה'. במהלך ההשקה נשאה לבני נאום ארוך ובו הציגה את עיקרי הרעיון.

"לכל אדם יש זכות שאף אחד לא יכול לקחת ממנו - הזכות הבסיסית ביותר שיש לכל אדם היא לקוות לטוב. הרי זאת ההרגשה של כל אם שמסתכלת על בנה התינוק ומקווה בשבילו לטוב. כל אדם מקווה לעתיד טוב יותר עבורו, עבור ילדיו ועבור משפחתו".

"לא רק לאדם יש זכות לתקווה אלא גם לעם. וגם לעם יש זכות לקוות. והתקווה היא שהחזיקה את העם היהודי בימים האפלים והקשים בתולדותיו, בין אם זו הייתה התקווה לשוב לארץ ישראל, בין אם התקווה להקים מדינה. להיות עם חופשי זה לא רק מילים למנגינה אלא תקווה אמיתית. תקווה נתנה את הכוח ליהודים בימים השחורים ביותר שלנו. התקווה שהניעה אנשים לעזוב מקומות שהם חיו בהם, לעזוב לארץ לא נודעת. לאף אחד אין זכות לקחת מאיתנו את התקווה הזאת".

"ארבע שנים אני רואה איך התקווה מתחלפת בפחד. לא סתם פחד, פחד מתוכנן ומכוון. ממשלה בישראל שכל מה שהיא עוסקת בו, כל מה שמדברים עליו, כל מה שיש לה למכור זה פחד. איראן, עולם, אנטישמיות, איסלמיזציה, דה לגיטימציה וכל מה שנותר זה להוריד את הראש, ולהיות ביחד נגד אלו שנגדינו. ייאוש זה נוח לראש ממשלה שלא רוצה להוביל מהלכים. ממילא לא ניתן לעשות כלום. כשאין תקווה אתה לא הולך להפגין. לא הולך להצביע בקלפי. כשאין תקווה אתה מקבל על עצמך את גזרת הגורל. מקווה שמתישהו הדברים ישתנו. לא באופן אקטיבי".

"ארבע שנים התקווה מתחלפת בייאוש. ארבע שנים אני רואה את פוליטיקת הפחד שמבקשת בכוונת מכוון לשלול את התקווה. כל מה שהציבור מקבל זה רק פחד. לאף אחד אין זכות לקחת מאיתנו את התקווה, לא לנתניהו ולא לאף אחד אחר".

"חזרנו לפוליטיקה כדי להחזיר את התקווה. הכי פשוט שיש. תקווה למילים שהיה אסור להשמיע אותן בלקסיקון במשך 4 שנים: שלום, שוויון הזדמנויות, פרנסה, להוציא את עצמינו מהבידוד, לחזור להיות חלק מהעולם. אם לא הייתה תקווה בעבר, לא הייתה קמה מדינת ישראל. עם התקווה הזאת חזרנו למערכת הבחירות. הבחירות האלו הן על שתי מדינות שונות שמובלות על ידי הנהגות שונות למקומות שונים לגמרי".

"את האחת, נתניהו מוביל, מדינה שתמשיך להיות מבודדת. שתהיה מובלת על ידי גורמים קיצוניים שמבחינתם מדינה יהודית משמעותה מדינת הלכה. מדינה מסוגרת, מבודלת, מבוהלת. אנחנו נמצאים כרגע בעמדת המתנה. מי שממתין בחוץ זה ארה"ב, אירופה, האלימות, הפלסטנים. יום אחרי הבחירות כל העולם ידע מה הכריע הציבור במדינת ישראל. האם בחר בהמשך הסתגרות ובדידות, המשך תירוצים וסיבות למה לא נכנסים לחדר מו"מ, האם בחר בזה שחבורת קיצוניים תוביל אותנו. לא משנה אם הביטוי לקיצוניות הוא סירוב פקודה, רבנים בצפת, או כאלו שמעלים על גבעה בכוונת מכוון ערב שבת ופועלים באלימות נגד חיילי צה"ל, כדי להעביר מסר של ערב בחירות שהם אלה שיקבעו את העתיד שלנו.אני לא שמחה שזה קורה. אני שמחה שלפחות רואים את זה היום ושהציבור בישראל מבין על מה המאבק".

"בצד השני יש את הקבוצה שאנחנו מובילים. הערכים, דרך, המדיניות שאנחנו מייצגים לא הייתה קיימת לפני שחזרנו, והקמנו ובאנו ואמרנו אנחנו כאן. אנחנו מייצגים את המשמעות של הציונות האמיתית של מדינת ישראל. אנחנו מחזקים לא רק את התקווה אלא גם את המימוש המעשי שלה.אנחנו אלה שנוביל את סדר העדיפות הלאומי - לא רק להוביל להסדר מדיני אלא גם לשיוויון הזדמנויות ושוויון בנטל".

"הבחירה האמיתית תהיה בין אלו שרוצים למנוע מאיתנו הסדר, בין אלה שרוצים שההלכה תוביל, לבין אלה שרוצים שהמדינה תהיה מאוזנת, ולא מדינה מבודדת. השאלה מי ינצח בבחירות תלויה בשאלה האם אנחנו נצליח להוציא את חלק מהחברים שלנו, אלה שנמצאים בתחושת יאוש והרימו ידיים, ולגרום להם לבוא ביום הבחירות ולהצביע".

"הסיפור הוא גם כמה מאלה שהיום יושבים בבית ולא רוצים להצביע, יבוא ויצביעו. כל יום שעובר עוד ועוד מצטרפים. אני לא מסתכלת רק על סקרים, אני גם רואה את זה ברחוב. הזמן מאוד קצר, המלאכה רבה, דווקא ככל שצפים מעל פני השטח דברים שהיו מתחת לפני השטח כך אני מאמינה שהציבור יבין מה שתי הבחירות שלפנינו".
התנועה ציפי לבני התקווה ישראל מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד