י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלי לפידים וכתיבת אותיות: ספר תורה הוכנס לטשעבין

בטשעבין הכניסו ספר תורה שהושלם לפני שלש שנים, אך המעמד התעכב מסיבות שונות • הישיבה ביקשה לחסוך בהוצאות, אבל התלמידים דאגו ב'מבצע לילי' לתאורה צבעונית

הכנסת ספר תורה. צילום ארכיון
הכנסת ספר תורה. צילום ארכיון

לאחר שמונה שנים שבהם לא התקיימה הכנסת ספר תורה בישיבת כוכב מיעקב – טשעבין, התקיים מעמד כזה בשבוע האחרון, אולם מספר אלמנטים חגיגיים חשובים, הרגילים בכל הכנסת ספר תורה שגרתית, חסרו באירוע.

את ספר התורה תרם לפני שלש שנים הרב אהרן פרנקל, ידיד הישיבה ונציגה בארה"ב, לעילוי נשמת הוריו הי"ד שנספו בשואה. בגין עיכובים טכניים שונים לא התקיים עדיין הטקס. זאת למרות שספר התורה שכתיבתו הושלמה, הובא אל היכל הישיבה, אך הוא הונח בינתיים בכספת הצמודה לארון הקודש, בה שוכנים הכתרים והרימונים עבור ספרי התורה שבארון.

לפני כשנה ומחצה, נפטרה רעייתו של פרנקל, ושוב התעכבה הכנסת הספר. התורם ביקש להימנע מהכנסתו במשך שנת האבל. עתה, הוחלט בהנהלת הישיבה כי הגיעה השעה 'לגאול' את הספר. לאחר שהתקבלה הסכמת התורם, שנבצר ממנו להשתתף במעמד מפאת חולשתו, יצאה התכנית אל הפועל.

בשונה מהטקס הקודם שהתקיים לפני שמונה שנים, אז יצאה התהלוכה מביתו של נשיא הישיבה הגאון רבי נחום שניאורסהון ברחוב מנחת יצחק, הפעם ביקשו ראשי הישיבה לעשות טקס קצר. הם חפצו שהתהלוכה תצא מבית המדרש 'ברוך טעם' שבקומת הכניסה של הישיבה, אל ההיכל בקומה שמעל. אולם לאחר הפצרות התלמידים, הוחלט כי התהלוכה תצא מבית המדרש 'מעון התלמוד' בתחילת רחוב חנה, בו שוכנת הישיבה, להיכל הישיבה שבמורד הרחוב.

מכיוון שהושלמה כתיבתו של הספר כבר לפני שלוש שנים, לא התקיים טקס כתיבת האותיות. גם לפידים לא הוזמנו למעמד, והישיבה הסתפקה בהשכרת החופה המסורתית ורכב המוזיקה המתלווה למעמדים הללו. תלמידי הישיבה ביקשו ליצוק תוכן חגיגי למעמד ולתלות נורות סביב הישיבה, אך כדי לחסוך בהוצאות מיותרות, דחתה ההנהלה את ההצעה.

עם זאת, התלמידים לא הסכימו לוותר על ה'צבעוניות', וערכו מגבית ביניהם לצורך רכישת כבלים ונורות צבעוניות - כמקובל במעמדים מעין אלו. באישון ליל חמישי, קמו מספר תלמידים נועזים ובצעו את המלאכה. הם גייסו סולמות, הביאו את חוטי החשמל, ובמבצע לוגיסטי מהיר וזריז נמתחו סביב הישיבה הכבלים והנורות.

ביום חמישי בערב, יצאה התהלוכה בקול רינה והמון צוהל וחוגג אל עבר הישיבה. מחמת הדרך הקצרה שהיה עליהם לעשות, התעכבו הרמי"ם והתלמידים למשך שעה ארוכה בריקוד סוחף ברחובה של עיר בצמוד לבנין הישיבה. בתום הריקודים, הוכנס ספר התורה אל מכונו. לאחר מכן, התקיימה בחדר האוכל של הישיבה סעודת מצוה, בהשתתפות ראשי הישיבה ותלמידיה.
טשעבין ספר תורה פרנקל מעון התלמוד ברוך טעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד