י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בדקה ה-90: בוטל כתב אישום נגד אברך

אברך שנעצר לפני שנתיים באישום של תקיפת שוטר באבנים, עמד בפני גזר דין חמור • ברגע האחרון הודיעה הפרקליטות: חומר הראיות לא מספק, וכתב האישום יבוטל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בערב חג השבועות, לפני שנתיים, נרשמו בשכונת מאה שערים בירושלים עימותים קשים בין קיצונים חרדיים לבין כוחות משטרה ויס"מ - במחאה על פינוי הקברים שהתרחש אז בבית החולים 'ברזילי' באשקלון.

בליל יום ראשון, יומיים לאחר החג, עצרה המשטרה שישה חרדים - בחשד ליידוי אבנים על שוטרים. חלק מהעצורים טענו בחקירתם כי רק עמדו בתוך קבוצת סקרנים בצומת בר אילן, וכלל לא הרימו יד או אבן. מאוחר יותר הכחישו גם בבית המשפט את המעשים שייחסה להם המשטרה.

אחד מהעצורים באותו ערב, היה אברך בשנות ה-20 לחייו, חתנו של איש ציבור ידוע במגזר החרדי.

טענותיו וניסיונותיו להסביר בחקירה ובבית המשפט כי הוא כלל לא יידה אבנים לעבר המשטרה - עלו בתוהו. במשטרה טענו בכל תוקף כי בידם עדות של שוטר שהיה בזירה באותו לילה, והבחין בו משתתף באירוע.

עו"ד יאיר נהוראי ובני משפחתו של העצור ניסו בכל דרך למנוע התקדמות משפטית בתיק - אך ללא הועיל.

לאחר כמה חודשים הוגש נגד האברך כתב אישום שייחס לו שתי עבירות: השתתפות בהתפרעות, וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. כתב האישום התבסס על עדי תביעה "עידן וניר, יחידת מעיין ירושלים".

הבוקר (א), היה אמור להתקיים דיון בעניינו של האברך לקראת מתן גזר דינו.

אך ביום חמישי האחרון חלה תפנית דרמטית בתיק המשפטי נגדו. למרות עדות השוטרים שהוצגה על ידי המשטרה כ'עדות חזקה' - כתב האישום בוטל מחוסר ראיות.

בהודעה עליה חתום יובל לינדנברג, נציג היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות מחוז ירושלים, נכתב, כי מחוסר ראיות, ובכלל - מחומר שהגיע מטעמו של יאיר נהוראי, עורך דינו של האברך, המדינה מודיעה כי היא חוזרת בה מכתב האישום, ולאברך ולמשפחתו הייתה הרווחה.
אברך אישום ביטול פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד